borstvoedings vraagje

A

Anoniem

Guest
goedemorgen dames,

Ik had een vraagje ben sinds gisteren gestoptmet borstvoeding af tekolven want dat deed ik en dan gaf ik het haar uit een een flesje maar ik ben nu zo aan het lekken dat ik niet weet hoe ik het tegen moet houden en het staat best raar als je boodschappen aan het doen bent en je t shirt is drijnat.

dus als iemand een idee heeft om het tegen te houden zou ik dat graag willen weten.

alvast bedankt, groetje melanie

Bij de drogist zijn zoogcompressen te koop en in babyspeciaalzaken zijn die ook te koop, maar die kun je uitwassen. Als je ze nu nog niet in huis hebt, kun je ook een zakdoek of eventueel een inlegkruisje in je BH stoppen, dat scheelt een hoop schaamte.
Patricia

Hoi Melanie,

Uit jouw bericht begrijp ik, dat het niet is gelukt om je kindje goed aan de borst te krijgen, wat vreselijk jammer.... Je melkproductie is nog niet gestopt, dus als je dat zou willen, kun je de draad oppikken en je kindje weer proberen aan te leggen? Als je hierover meer informatie wilt, reageer dan gerust! Heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek, dan kun je altijd bellen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN is zowel overdag als 's avonds telefonisch bereikbaar via nummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Jouw lichaam erop ingesteld om een bepaalde hoeveelheid melk aan te maken en als je stopt met voeden of kolven, dan duurt het een tijdje voordat je lichaam daar weer aan is gewend. Het is wel erg belangrijk om het geleidelijk aan af te bouwen, omdat je anders kans hebt op borstontsteking.
Als je lekt, kunnen zoogcompressen uitkomst bieden. Vervang ze wel regelmatig, zodat je tepels niet constant vochtig blijven. Het gebruik van inlegkruisjes voor dit doel is af te raden, omdat daar vaak een plastic laagje in zit. Je tepels blijven dan vochtig en broeierig, waardoor de kans op kloofjes groot is.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi,
ik bedoelde dat inlegkruisje ook alleen maar als hele tijdelijke oplossing, tot je zoogcompressen hebt gekocht. Dat gaat om half 8 's ochtends nog niet he?
Patries

Terug
Bovenaan