borstvoedings vraagje

A

Anoniem

Guest
ik geef nu bv aan mijn zoontje van 5 weken en dit gaat gelukkig vrij goed.
Nu is het zo dat ik denk dat ik 's avonds minder voeding heb omdat ie veel sneller komt voor een voeding, red net geen 2 uur. Hij drinkt wel, maar valt snel in slaap, wanneer ik m in bed leg dan slaapt ie moeilijker in en is ook weer heel snel wakker (hazenslaapjes). Dit gaat door tot ongeveer 21.00 u en dan valt ie in een diepe slaap (ook door het huilen denk ik).
Nu wil ik dus voor 's avonds wat flesvoeding geven omdat ik denk dat ie dan meer voldaan is.
Kan ik hier zomaar mee beginnen?
Ik ben ook begonnen met kolven,maar krijg soms maar met moeite 120 cc gekolfd op een hele dag.
Dit is dus teweinig voor de avond.

Heeft iemand tips of kan iemand zeggen of ik bv kan combineren met fv.

Groetjes Anouk

Hoi!

Ik geef zelf ook bv, mijn zoontje is nu 3 maanden, omdat ik ben begonnen met werk.
Ben ik aan het afbouwen.

ik geef in de ochtend 1x fles (rond 10 uur), maar omdat ik het zo druk heb, ivm werk huishouden word mijn melk wat minder ook s avonds.  

ik heb gemerkt dat hij eerder wakker word, terwijl hij echt altijd doorslaapt vanaf week 1.

Ik geef dus nu de fles, voor de laatste voeding.En hij slaapt weer door!

Wat mij ook aangeraden is van nutrilon- hypo allergeen. dat is wel duur, maar de beste overgang of ja als je beide wilt geven.
in het begin trok hij wel een vies gezichtje maar   drinkt gelijk.  

Het is wel zo als je werkt, in de ochtend maak ik hem 6 uur wakker voor bv, maar soms zit hij dan nog vol van de fles daarvoor, dus dat is wel soms een probleempje, want dan zit ik op mijn werk met stuwing, je zou dan wel ff kunnen afkoven (maar daar heb ik weer geen zin in en tijd voor)

Succes, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Groetjes miranda.

Hoi Anouk,

Volgens mij is 120 cc bijkolven op een dag echt super goed hoor!!! Krijg ik niet voor elkaar :-(
Dat je kindje 's avonds zo vaak komt is volgens mij ook niet meer dan normaal. Mijn dochter doet dat ook en ook mijn zoon deed het destijds. Overdag laat ze nu zelfs wel ooit 5 uur tussen 2 voedingen (daar ga ik zo een topic over aanmaken...) en 's avonds soms maar een uur en ze slaapt ook heel de avond nauwelijks.
Als ik hier wat meer topics open over borstvoeding kom je dat eigenlijk ook weer tegen.... ik denk dus zeker niet dat het aan jouw voeding ligt! Mijn dochter krijgt nog 10 voedingen per dag en is 9 weken oud.

Maar, om antwoord te geven op je vraag. Je kunt fv en bv combineren zonder problemen, heb ik bij onze zoon ook gedaan toen ik moest gaan werken en het kolven niet lukte. Hij kreeg 2 flesvoedingen op een dag en de rest borstvoeding en heeft het daar 3 maanden prima op gedaan! Wat je zegt klopt ook wel, toen hij 1 fv kreeg ging hij ook meteen van 8 naar 6 voedingen. Borstvoeding is makkelijker verteerbaar.

Wat je keuze ook gaat zijn, succes!

Hoi,

het is inderdaad niet raar dat je 's avonds minder voeding hebt en de kleine vaker wil drinken. Het schijnt ook zo te zijn dat de voeding 's avonds voedzamer is. Dus door vaak beetjes te drinken leggen ze een flinke bodem voor de nacht. Hopelijk merk jij dat ook in je nachtrust.....

120 ml gekolfde is een mooie hoeveelheid, je zou dit kunnen gebruiken om bij te voeden.  Dus dat je na de borst  nog wat gekolfde melk geeft tot de kleine genoeg heeft. Maar om je produktie goed op peil te houden, is het toch het beste om maar gehoor te geven aan de vraag van je kleine.

Op je vraag of je fv met bv kan combineren. Ja dat kan, maar het komt je melkproduktie niet ten goede.

Succes,

Groetjes, Yvette

Omdat mijn dochtertje last heeft van reflux, kolf ik de bv en verdik die met Nutriton. Ik kolf per dag ongeveer 2 voedingen en geef de overige voedingen Friso hypoallergeen. Het is wel wat duurder, maar volgens het consultatiebureau zeker bij  zuigelingen de beste voeding in combinatie met bv,  die ook nog eens voor minder krampjes zou zorgen. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over, en ze  lijkt het  nog lekker te vinden ook.  De laatste voeding voor het slapengaan geef ik flesvoeding, omdat ze daar voller van raakt en ze slaapt dan 8 tot 9 uur door! Ik kan dus niets anders dan het aanraden!

Hoi blijemama,

ik wilde eigenlijk even op jouw berichtje reageren. Mijn zoontje (nu bijna 2) had daar ook last van. Ben toen naar een osteopaat gegaan en na 3 behandelingen was het over, kunnen er ook 4 geweest zijn hoor. Maar na de eerste behandeling merkten we gelijk al verschil.
Misschien is dit een optie om te proberen. Want met andere voeding haal je niet de oorzaak van de reflux weg alleen de gevolgen.

Liefs,

Terug
Bovenaan