borstvoedingscursus?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik ben nu 31 weken zwanger en ik heb me opgegeven voor de BV cursus.
Ik ben namelijk in verwachting van een tweeling en ik wil wel BV proberen te geven.
Het leek me wel handig om daar goed voorbereid aan te beginnen.
Ik vroeg me af of er meer (as) moeders de cursus gevolgd hebben of gaan volgen?
En voor degene dioe al geweest zijn: is het goed bevallen?
groetjes Ciske

hoi ciske

ik heb me ook opgegeven voor een info over borstvoeding leek me wel slim. weet je toch een beetje wat je te wachten staat.

doei lucy november forum

Hoi,
Ik had me via de kraamzorg aangemeld voor een borstvoedingscursus, deze werd gegeven dooor een lactatieverpleegkundige.
Ik vond het op zich wel een nuttige cursus. Zo hebben we eerst wat gepraat over de voor- en nadelen van borstvoeding en flesvoeding. En hebben we een filmpje gezien waar je een baby aan de borst zag. En verschillende voedingshoudingen en kolven getoond. En ook nog wat gepraat over de problemen die je kan ondervinden, zoals tepelkloven. Ook kun je zelf vragen stellen, wat voor jou dan weer handig is om specifieke tips te vragen over het voeden van een tweeling.
Groetjes Saskia

Als het goed is begint mijn cursus volgende week, maar is het nou gebruikelijk om alleen te gaan of je partner mee te nemen?

Wat toevallig. Ik ben net de eerste avond geweest. En het is echt een aanrader. Je kunt er veel over lezen, maar hier kun je ook terecht met vragen bij deskundigen. Hetgaf mij een fijn gevoel. Ik heb versteld gestaan wat er allemaal bij komt kijken. Het gaat niet altijd vanzelf. Ik denk dat je zeker als je een tweling krijg veel baat hebt bij deze cursus. Succes.

Juf anne 28 weken

De eerste bijeenkomst was er bij ons één man. Maar je wordt wel aangemoedigd om hem mee te nemen. Ik doe het de volgende keer wel. Twee horen meer dan één. En je krijgt samen een kind, dus wij doen het wel. Ook al zijn ze er maar weinig

jufanne 28 weken

Terug
Bovenaan