Borstvoedingsdrama

Ik moet nog even wat kwijt....Na de geboorte is Thomas gelijk bij me gelegd en heeft hij aan de borst "gedronken". Maandag heeft hij de verdere dag niet meer gedronken in het ziekenhuis en ook thuis was hij na enige poging te vermoeid om te drinken. Dinsdag ochtend... na een aantal keer aanleggen nog geen intentie om te gaan drinken.
Daarom zijn we met de kraamzorg gaan voeden met een spuiten terwijl je vinger in zijn mondje zat om het effect van borstvoeding te evenaren. Dit nam hij wel maar de fles nam hij niet en ook de borstvoeding wilde niet lukken.
Dinsdagmiddag gaan kolven met minimaal resultaat. Dit zo een week volgenhouden met aanleggen, kolven, bijvoeden en elke variant die je maar kan bedenken. Vooral toen de lactatiekundige besloot dat ik om de 2 uur moest gaan kolven werd het belastend. We moesten de wekker zetten en een lijstje maken zodat de voedingen en het kolven niet in de war kwamen :). Na een week val tobben besloten de kolf, borstvoedingsthee, ananassap enz. aan de wilgen te hangen. Ik trok het fysiek niet meer en dat kwam niet echt ten goede van mijn emotionele flexibiliteit. Ik kon alleen nog maar huilen en niet genieten van de kleine. Wilde dit toch nog even kwijt, borstvoeding is het mooiste wat je kan geven maar niet ten koste van alles. Het zou fijn zijn als hier vooraf ook aandacht aan geschonken wordt want het heeft op mij een behoorlijke impact gehad. Vind het nog lastig om te zien dat hij gaat "zoeken" naar de borst als hij op schoot ligt. En nog erger als dit gebeurd terwijl hij bij iemand anders op schoot ligt. Ik weet dat het een relfex is maar dan komen de tranen alweer.

Je hebt een goede keus gemaakt door ermee te stoppen... En als ik lees wat jij allemaal gedaan hebt om het te laten slagen, heb je ook echt alles gedaan! Ik wilde ook heel graag borstvoeding geven, maar bij mij lukte het ook niet :( Ik vond dit ook erg moeilijk, maar achteraf voelt het erg goed!

Nogmaals: petje af voor jou!

Liefs!

ja meid zoals lovertjuh al zei je hebt ook nu alles gedaan om te proberen... maar helaas niet lukte en mag je ook gewoon zeggen dat je er mee gestopt bent... snap wel dat je het als falen aanvoelt... maar dat hoeft niet meis...

nu gewoon lekker gaan genieten van je kleine!

xxx

Het is echt geen falen hoor!

En je bent er zeker geen slechte moeder door!!!

(Maar ik ben een flessen-mama dus wellicht niet zo objectief! Goed dat je het geprobeerd hebt, dat heb ik niet gedaan - hier meteen voor fv gekozen (mede) omdat ik teveel soortgelijke verhalen in mijn omgeving hoorde...)

Gelukkig zijn er veel meer en veel belangrijkere factoren die iemand een goede moeder maken!!!

Ik herken je verhaal helemaal. Mijn zoon lag na een week ondervoed in het ziekenhuis. Daar zei de arts dat jongetjes vaker moeite hadden, dat ze nou eenmaal slomer zijn zei ze;) Heb uiteindelijk 6weken gekolfd en mijn zoon dronk vooral slapend uit een fles. Na een maand kwam er pas wat pit in. Toen kreeg ik een borstonsteking en was ik er helemaal klaar mee. Lang leven de flesvoeding dan. Ben over 2 weken uitgerekend van de tweede en ben erg benieuwd hoe de bv zal gaan, maar ben niet van plan om weer te kolven..

Meid ik neem mijn pet voor je af wat een doorzetter, die kleine mag trots zijn met jou als mamma....

Ik heb net als Hendrikaatje gelijk voor fles gekozen 1 ivm alle verhalen en 2 ik slik hormomen nu zeggen ze het kan geen kwaad maar zat me toch niet lekker.

Moet wel zeggen dat zodra die kleine honger heeft en dus ook gaat zitten zoeken dat ik dat toch ook wel beetje moeilijk vind dat ik het niet gedaan heb voor der..... dus ik snap dat gevoel en verdriet wel een beetje.

Maar meis je mag echt bere trots zijn op jezelf, je hebt echt alles uit de kast gehaald om het tot een succes te maken maar denk dat jouw kleintje en ook jijzelf hier meer aan hebben dan al dat tobben.

Ik herken je verhaal ook grotendeels.
Echter kwam ik pas na 1 week erachter dat hij misschien toch ondervoed begon te raken. Hij groeide niet, maar had wel goede plasluiers, verder leek hij gewoon heel tevreden, maar achteraf was hij te versuft om te vechten, dit versufte ging van kwaad tot erger tot hij niet meer de kracht had om te drinken en we hem niet echt goed wakker meer kregen... De fles gegeven en het ging veel beter! Ik heb het nog wel voor elkaar gekregen met kolven en bijvoeding, nu zit hij weer volledig aan de borst, maar dat heeft 2 maanden geduurd en ik was ook bijna zover te stoppen, en ben nog steeds wel eens bang dat hij te weinig krijgt (maar zolang hij goed wakker en vrolijk blijft ga ik er maar vanuit dat het niet zo is). Ik vind dat je jezelf niet schuldig moet voelen, het is heel zwaar en je hebt echt goed je best gedaan!

Hey meis,

Ik snap je verhaal en je gevoel helemaal. Bij ons eerste mannetje, twijfelde ik van te voren of borstvoeding wel iets voor mij zou zijn dus een borstvoedingscursus gedaan. Ook ik heb 3 weken geworsteld met van alles en nog wat. Op het laatst liepen de tranen me over de wangen bij het voeden.

M'n man accepteerde het niet, borstvoeding is super maar ik moest er niet aan onder door gaan. Dit moest even bezinken en de volgende dag zijn we samen flesvoeding gaan halen.

Nu bij onze 2de uk zijn we de strijd niet aan gegaan. Ik geniet op en top. En toch doet het pijn als iemand helemaal in de wolken is over borstvoeding. Het is idd super als het helemaal goed gaat, maar als dit niet zo is dan ben ik blij met het alternatief!

Meis, twijfel niet aan jezelf, je hebt het super gedaan!

Liefs grote broer

Terug
Bovenaan