Dit is een forum is waar iedereen zijn / haar mening mag geven. Ik zeg niet dat iedereen maar borstvoeding MOET gaan geven en dat IEDEREEN het maar makkelijk opgeeft.
Maar mijn mening is dat je het best wel een kans kunt geven. Als je al tijdens je zwangerschap weet dat je het niet wilt, is dat toch prima. Maakt dan niet uit wat voor reden mensen daar voor hebben , dan geef je gewoon lekker de fles.Maar als je ermee begint, wil je het toch wel, lijkt mij, en de eerste twee weken zijn gewoon moeilijk. Ik heb ook genoeg problemen gehad de eerste weken, en ik weet ook wel dat het ene probleem het andere niet is. Maar ik vind het frappant dat in mijn vriendenkring, met 9 vrouwen die allemaal bv wilden geven, er 7 al na een twee dagen mee ophielden vanwege opstartproblemen. En daarvan vraag ik me dan af ze het wel voldoende een kans hebben gegeven.
Martine: ik pretendeer niet dat IEDEREEN het snel opgeeft, ik schreef dat ik denk dat er in SOMMIGE gevallen te snel word opgegeven. En je hebt gelijk, als jij geen borstvoeding wilt geven, is dat jou goed recht, en dan hoeft niemand jou aan je kraambed lastig te vallen dat het MOET. Dan hoef je ook niks te proberen, want je hebt een duidelijke keuze gemaakt. Alleen er zijn veel vrouwen die het wel willen, maar dan na een paar dagen al opgeven. Dat bedoel ik meer.