Borstvoedingsmaffia....

ja grappig ja
Ik vind ook echt dat je moet doen waar je je prettig bij voelt en of dat nou borst of fles is maakt niets uit.
En inderdaad om tegen alle ellende in toch te blijven borst voeden werkt echt niet. Je moet doen wat het beste is voor jou en jouw baby!

groetjes Tamar

Ik vind dit artikel ook geweldig! Toevallig ook met de kraamverzorgster erover gehad. Ze zei ook dat flesvoeding een heel goed altenatief is en dat er vaak veel te negatief over wordt gedaan. Ze zei ook dat ze vaak moeders zie die helemaal oververmoeid zijn en dan toch door willen zetten met de bv en dat dat voor de bv ook niet goed is en ook niet voor het kind en de moeder. Als het goed gaat is het natuurlijk prima!

Groetjes Babybelle

Iedereen moet lekker doen wat die zelf wil. alleen vind ik persoonlijk dat er soms wel erg snel word opgegeven. Geef het dan iig 2 weken een kans, denk ik dan. Maar goed, dit is mijn mening.

Hoi hoi,

Dit verhaal had over mij kunnen gaan zo onderhand. Ook ik heb 2 weken lang aangesukkeld om de voeding op gang te krijgen. Ik was onderhand de hele dag aan het kolven. Ik had geen rust, Sven in het ziekenhuis, wij in het Ronald MacDonaldhuis en de hele dag bezig met maar voeding op gang krijgen.
En inderdaad, iedereen deed maar zijn best om mij te helpen want borstvoeding was toch ECHT het beste.
Uiteindelijk, na 3 weken, ben ik gestopt en wat voelde dat als een bevrijding. Hoewel ik daarna nog maanden heb moeten 'verdedigen' waarom mijn kind flesvoeding kreeg.

Inderdaad vind ik dat je het ook best kunt proberen maar als het niet lukt, prima, dan ga je over op flesvoeding. Want wat is nu beter? Koste wat kost borstvoeding met een ongelukkige mama of flesvoeding met een relaxte mama?

Groetjes,
Maike

Ik heb nu al preventief besloten om na mijn tweede bevalling flesvoeding te gaan geven, dit vanwege alle ellende die ik er bij Benthe mee heb gehad. Ik heb dit ook in mijn kraamdossier laten zetten bij de gynaecoloog, omdat ik helemaal allergisch ben voor die opdringerige borstvoeding is the best types!!!

Daarom stoor ik me nu ook weer aan de opmerking van oa moonpoontje die pretendeert dat moeders te snel op geven en het minstens 2 weken moeten proberen.

Waarom???? Ik heb mij keuze voor flesvoeding goed voor mezelf en mijn kind afgewogen, dus wat is dan de meerwaarde van het toch proberen???

Omdat jullie dat zo graag willen??

Dat irriteert me mateloos. Respecteer mijn keuze, zoals ik ook andermans keuze respecteer!!

Groetjes Martine

Hoi Simone,

Weet je wat het is met borstvoeding. Er zijn vrouwen die voelen er niks voor en die willen 't absoluut niet. En bij Feline was ik zo onwijs verrot dat ik t echt niet trok en ik heb geprobeerd door te zetten, maar het was echt een hels drama.
En nu bij Gijs ging t wel goed, alhoewel ik nu aan t afbouwen ben omdat hij er echt niet genoeg aan heeft en ik t ook echt zat ben.

Dus ik kan t van 2 kanten bekijken en begrijp heel goed dat iemand t opgeeft. Want tepelkloven (ja nu had ik t ook weer, ik moest echt op een doekje bijten en zat huilend te voeden) is echt niet prettig.
Dat doorzetten werkt echt niet, zeker niet als je kind niet goed hapt. Je hebt dan echt geen roze wolk.

groetjes Maris

Dit is een forum is waar iedereen zijn / haar mening mag geven. Ik zeg niet dat iedereen maar borstvoeding MOET gaan geven en dat IEDEREEN het maar makkelijk opgeeft.
Maar mijn mening is dat je het best wel een kans kunt geven. Als je al tijdens je zwangerschap weet dat je het niet wilt, is dat toch prima. Maakt dan niet uit wat voor reden mensen daar voor hebben , dan geef je gewoon lekker de fles.Maar als je ermee begint, wil je het toch wel, lijkt mij, en de eerste twee weken zijn gewoon moeilijk. Ik heb ook genoeg problemen gehad de eerste weken, en ik weet ook wel dat het ene probleem het andere niet is. Maar ik vind het frappant dat in mijn vriendenkring, met 9 vrouwen die allemaal bv wilden geven, er 7 al na een twee dagen mee ophielden vanwege opstartproblemen. En daarvan vraag ik me dan af ze het wel voldoende een kans hebben gegeven.
Martine: ik pretendeer niet dat IEDEREEN het snel opgeeft, ik schreef dat ik denk dat er in SOMMIGE gevallen te snel word opgegeven. En je hebt gelijk, als jij geen borstvoeding wilt geven, is dat jou goed recht, en dan hoeft niemand jou aan je kraambed lastig te vallen dat het MOET. Dan hoef je ook niks te proberen, want je hebt een duidelijke keuze gemaakt. Alleen er zijn veel vrouwen die het wel willen, maar dan na een paar dagen al opgeven. Dat bedoel ik meer.

Terug
Bovenaan