borstvoedingsmama's help!

Volgende week heb ik de keizersnede. Ik hoop dat het me dan lukt om mijn kindje daarna weer borstvoeding te geven.
Nu heb ik al mijn ziekenhuiszooi al tijden ingepakt achterin de auto staan, behalve dan mijn voedingsbh's.
Wat voor maat moet ik kopen?
Zo gauw de boel op gang komt groeien je borsten toch enorm, maar hoeveel maten?
Erg hè, de vorige heb ik 10 maanden zelf gevoed, maar dat hele bh-verhaal heb ik zeker verdrongen, ik heb echt geen idee meer.
Wat is verstandig om te doen?

Hoi,

Bij mij zijn de borsten niet echt groter nu met BV ten opzichte van net voor de bevalling, behalve op die ene dag van stuwing als het begint. Dus ik draag zonder problemen dezelfde maat als net voor de bevalling... Is natuurlijk wel een stukje groter dan voordat ik zwanger was, ha, ha!
Veel succes met de keizersnede en geniet straks van de kleine!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Bij mij zijn mijn borsten juist wel veel groter geworden.
Ik had voor mijn bevalling een voedingsbh gekocht maar D, na mijn bevalling heb ik er nog een moeten kopen in cup F.
sterkte met de bevalling
groeten
Rachel

Hai,

De meeste voedingsbh's groeien behoorlijk mee met de stuwing. Neem er gewoon één die goed past, blijkt achteraf dat hij toch nog wat ruimer kan, is een nieuwe vrij snel gekocht. Er is vast wel een vriendin of familielid die voor jou een grotere maat wil halen.

Borstvoeding na keizersnede kan zeker heel goed!!! Vraag anders even na op http://www.borstvoedingsforum.nl welke voedingshoudingen het meest prettig zijn met die wond op je buik.

Ook handig is een lijstje met telefoonnummers van VBN of LLL en de lactatiekundige, neem niet zomaar aan dat de kennis in het ziekenhuis over borstvoeding goed is. Bijvoeden wordt in de meeste ziekenhuizen als vrij normaal gezien, maar is in de meeste gevallen niet nodig en kan er zelfs voor zorgen dat je borstvoeding minder goed op gang komt. De telefoonnummers staan bovenaan het forum wat ik net al noemde, doen hoor!!!!

Geen vraag is te gek, geen onzekerheid die ze niet al eerder gehoord hebben. Voel je niet bezwaard om te bellen. Ik wens je veel sterkte met de keizersnede en de herstelperiode. En natuurlijk een hele goede borstvoedingsperiode!!!!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Hee mama van J,

ik kan je effies niet helpen hoor, maar ik las dat je volgende week een keizersnede krijgt. Eindelijk komt het dan dichterbij dat je kleintje straks in je armen ligt.

Sterkte

Miep

Terug
Bovenaan