borstvoedingsmama's help!

Volgende week heb ik de keizersnede. Ik hoop dat het me dan lukt om mijn kindje daarna weer borstvoeding te geven.
Nu heb ik al mijn ziekenhuiszooi al tijden ingepakt achterin de auto staan, behalve dan mijn voedingsbh's.
Wat voor maat moet ik kopen?
Zo gauw de boel op gang komt groeien je borsten toch enorm, maar hoeveel maten?
Erg hè, de vorige heb ik 10 maanden zelf gevoed, maar dat hele bh-verhaal heb ik zeker verdrongen, ik heb echt geen idee meer.
Wat is verstandig om te doen?

Hoi,

Ben nog helemaal onervaren... maar wil wel graag ons kindje zelf voeden.
Heb advies gekregen (in goede lingeriezaak) in de laatste 4 weken van zwangerschap m'n eigen maat te kiezen die lekker zit, maar waar ik nog wel wat ruimte in heb. Ik draag er nu dus één met de haakjes op mijn rug op z'n strakst en kan de schouderbandjes ook nog losser maken. Ik kan er nog wel een  halve cupmaat  in groeien, denk ik en toch zit 'ie nu ook al prima.

Volgens voedende vriendinnen worden je borsten na een dag of 3 mega door stuwing, maar normaliseert het zich daarna ook weer een beetje, ook omdat je wat vet en vocht opgebouwd tijdens de zwangerschap kwijt gaat raken.

Succes!
Pietje

Ik had bij de eerste in de laatste weken voedings BH's gekocht die dezelfde maat op het labeltje hadden staan als voor de zwangerschap, van de Hema.
Die pasten op het einde van de zwangerschap prima, maar ook nog toen de voeding goed op gang kwam. Ondanks dat mijn borsten toen inderdaad nog groeiden in die eerste 3 dagen.

Zelf voldeden mij die van de Hema uitstekend; wel elastisch maar ook voldoende steun. Prettig open te klikken bij het voeden en weer terug te klikken als je klaar bent. Bovendien lekker zacht katoen voor de toch iets gevoeligere tepels.

Ik had er ook een van de prenatal, huismerk zeg maar. Maar die voldeed echt niet. Daar zat naast katoen ook iets syntethisch in en dat kriebelde als een gek. En ik had er een die als je hem open klikte er niet een hele cirkel om het tepelhof nog hing (hoe leg ik dit nou uit?). Die gaf mij te weinig steun en het stukje dat wel op de borst bleef, rolde op, waardoor dat ook niet lekker zat.

Voor de borstvoeders eventueel nog een tip. Koop van die soft hempjes. Die kun je dan aan de kant waar je voedt onder je borst trekken. Het model gaat er wel een beetje uit op die manier, maar je rug blijft lekker bedekt en je zit niet helemaal "in volle glorie"   zeg maar, als je voedt.

groetjes
greet

Terug
Bovenaan