borstvoedingsritme bij 4 weken oud

Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie borstvoeding geven? Ik geef nu om de 3 uur overdag en s'nachts een keer om de 5 uur. Dit op aanraden van de kraamhulp.  Dit gaat redelijk goed al moeten we hem soms wel echt enorm wakker maken. En soms komt ie ook eerder. Nu hoorde ik op het consultatiebureau dat voeden op verzoek word aangeraden en van weer iemand anders hoorde ik dat ze voed op vaste tijden. Dus wel om de 3 uur maar dan elke dag op de zelfde tijden.

En wat bieden jullie aan? 1 borst helemaal leeg en dan de ander als ie nog wil? Of elke borst een kwartier?

Mijn kindje is 4 weken oud nu.

Groetjes Liff

Hey,

Ik heb een dochtertje van 6 weken oud.
Ik geef ook bv, maar gewoon op verzoek.
Overdag komt zij meestal om de drie uur soms vier, maar ook weleens om de twee uur al.
S'nachts is het verschillend meestal om de 4 a 5 uur, maar is ook weleens langer geweest.
Ik zet in iedergeval geen wekker meer ik wacht tot ze zelf wakker wordt, dan wordt ik ook vanzelf wakker.

Want als ik haar wakker ga maken, dan duurt dat zeker een kwartier voordat zij wakker is en dan drinkt ze een paar minuten en valt weer in een diepe slaap, dus dat schiet niet op.

Hoi,

Heb twee kinderen van 4 jr en 10 maanden. Heb ze allebei op verzoek gevoed. De jongste drinkt overigens nog steeds aan de borst (op crechedagen alleen 's morgens en 's avonds, 's middags krijgt ze een fles moedermelk uit de vriezer mee en op thuisdagen op verzoek).
In het begin (tot zo'n 2 maanden) liet ik er maximaal 4 uur tussen en maakte ik ze wakker. Daarna liet ik ze slapen tot ze zelf kwamen.
Ik liet ze altijd eerst de ene borst leegdrinken en als ze nog wilden bood ik ze de andere aan.
Volg je gevoel.

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik zeker wat mee. Probeer wel altijd af te gaan op mijn eigen gevoel maar al die verhalen en goed bedoelde adviezen maken me soms toch wat onzeker!

Groetjes Liff

quote: liff schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-02-2009 17:11:17'));

Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie borstvoeding geven? Ik geef nu om de 3 uur overdag en s'nachts een keer om de 5 uur. Dit op aanraden van de kraamhulp.  Dit gaat redelijk goed al moeten we hem soms wel echt enorm wakker maken. En soms komt ie ook eerder. Nu hoorde ik op het consultatiebureau dat voeden op verzoek word aangeraden en van weer iemand anders hoorde ik dat ze voed op vaste tijden. Dus wel om de 3 uur maar dan elke dag op de zelfde tijden.

En wat bieden jullie aan? 1 borst helemaal leeg en dan de ander als ie nog wil? Of elke borst een kwartier?

Mijn kindje is 4 weken oud nu.

Groetjes Liff

Je kindje weet zelf het beste wanneer het moet drinken en hoeveel. Gewoon op verzoek voeden is het beste en het gemakkelijkste. Op deze leeftijd moet je alleen even opletten dat er niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zit, met eens per etmaal een maximum van 6 uur (als je geluk hebt 's nachts, dan slapen jullie door)

Terug
Bovenaan