<p>Dames goedemiddag </p><p>Ik heb even een vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn dochter is nu 4 maanden en krijgt volledig borstvoeding. Dit blijf ik ook tot en met 6 maanden in ieder geval doen. </p><p>Sinds 1,5 week heb ik een beetje een ander schema aangehouden. Ik had namelijk echt een uitslaper (met de nadruk op had helaas) en ze werd ineens rond half 7 a 7 uur wakker. Dan nam ik haar nog lekker in bed en sliep ze zo nog tot half 9. Dan begon ik met de voeding. Ik liet er altijd 3 uur tussen zitten, maar ben dit op gegeven moment naar 3,5 uur - 4 uur gaan doen. Op sommige dagen zat ik op 6 voedingen waarvan 1 in de nacht maar steeds vaker kwam ze 2 keer op een nacht en zat ik op de 7 voedingen. En even een speen erin hielp niet, ze werd echt wakker wakker en zette het uiteindelijk ook op huilen als ik niet ging voeden.</p><p>Ik ben dus van aanpak veranderd 1,5 week geleden en ben begonnen met de eerste voeding tussen half 7 en 7 uur. (Wat ook meer gebruikelijk is). Dan iedere keer 3 uur ertussen met 18:30 ongeveer voeding en naar bed. Dan rond 22:00-23:00 uur de avond en rond 2-3 de nachtvoeding. Ik kom dan ook op 7 voedingen per etmaal maar in ieder geval 1 minder in de nacht. De eerste paar dagen kwam ze wel rond 21:30 (zo laat kwam ze eerst), om 1 uur, om half 3, om 5 uur en dan weer 7 uur. Ze kreeg dan enkel voeding rond 22:00-23:00 en rond 2-3 uur. De andere keren probeerde ik haar weer in slaap te krijgen zodat ze dit ritme langzaam aan zou leren. Die van 21:30 en 1 uur zijn inderdaad weg en ik moet haar nu echt wakker maken rond 22:30-23:00 voor de avondvoeding (wakker hoeft niet echt, al slapend drinkt ze gewoon lekker uit de borst). Dan komt ze stipt 2:15. Maar helaas wordt ze ook om half 5 nog wakker, dan om half 6 en dan vaak om 6:45 en begint de voeding. Afgelopen nacht heeft ze de half 5 geskipt gelukkig dus hopelijk komen we ergens. </p><p>Echter heb ik overdag soms het idee dat ze niet heel hongerig is om de 2,5-3 uur. Toevallig omdat ze een lang slaapje heeft gedaan vanmorgen heb ik haar rond 11:00 uur voeding gegeven ipv 10 uur. Dus dacht ok, misschien bij uitstek de kans om te beginnen naar 6 voedingen per etmaal en er 3,5-4 uur overdag tussen te laten. </p><p>Ben natuurlijk als de dood dat ze weer vaker gaat komen snachts maar ze dronk nu wel meer om 11 uur. </p><p>Iemand ervaring, tips hierin? Ze is dus 4 maanden. Ik ben gewoon nog thuis dus kan makkelijk schipperen hierin. Als ze 5 maanden is, ga ik weer werken en gaat ze naar de opvang. </p>