Borstvoedingsschema 4 maanden

<p>Dames goedemiddag </p><p>Ik heb even een vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn dochter is nu 4 maanden en krijgt volledig borstvoeding. Dit blijf ik ook tot en met 6 maanden in ieder geval doen. </p><p>Sinds 1,5 week heb ik een beetje een ander schema aangehouden. Ik had namelijk echt een uitslaper (met de nadruk op had helaas) en ze werd ineens rond half 7 a 7 uur wakker. Dan nam ik haar nog lekker in bed en sliep ze zo nog tot half 9. Dan begon ik met de voeding. Ik liet er altijd 3 uur tussen zitten, maar ben dit op gegeven moment naar 3,5 uur - 4 uur gaan doen. Op sommige dagen zat ik op 6 voedingen waarvan 1 in de nacht maar steeds vaker kwam ze 2 keer op een nacht en zat ik op de 7 voedingen. En even een speen erin hielp niet, ze werd echt wakker wakker en zette het uiteindelijk ook op huilen als ik niet ging voeden.</p><p>Ik ben dus van aanpak veranderd 1,5 week geleden en ben begonnen met de eerste voeding tussen half 7 en 7 uur. (Wat ook meer gebruikelijk is). Dan iedere keer 3 uur ertussen met 18:30 ongeveer voeding en naar bed. Dan rond 22:00-23:00 uur de avond en rond 2-3 de nachtvoeding. Ik kom dan ook op 7 voedingen per etmaal maar in ieder geval 1 minder in de nacht. De eerste paar dagen kwam ze wel rond 21:30 (zo laat kwam ze eerst), om 1 uur, om half 3, om 5 uur en dan weer 7 uur. Ze kreeg dan enkel voeding rond 22:00-23:00 en rond 2-3 uur. De andere keren probeerde ik haar weer in slaap te krijgen zodat ze dit ritme langzaam aan zou leren. Die van 21:30 en 1 uur zijn inderdaad weg en ik moet haar nu echt wakker maken rond 22:30-23:00 voor de avondvoeding (wakker hoeft niet echt, al slapend drinkt ze gewoon lekker uit de borst). Dan komt ze stipt 2:15. Maar helaas wordt ze ook om half 5 nog wakker, dan om half 6 en dan vaak om 6:45 en begint de voeding. Afgelopen nacht heeft ze de half 5 geskipt gelukkig dus hopelijk komen we ergens. </p><p>Echter heb ik overdag soms het idee dat ze niet heel hongerig is om de 2,5-3 uur. Toevallig omdat ze een lang slaapje heeft gedaan vanmorgen heb ik haar rond 11:00 uur voeding gegeven ipv 10 uur. Dus dacht ok, misschien bij uitstek de kans om te beginnen naar 6 voedingen per etmaal en er 3,5-4 uur overdag tussen te laten. </p><p>Ben natuurlijk als de dood dat ze weer vaker gaat komen snachts maar ze dronk nu wel meer om 11 uur. </p><p>Iemand ervaring, tips hierin? Ze is dus 4 maanden. Ik ben gewoon nog thuis dus kan makkelijk schipperen hierin. Als ze 5 maanden is, ga ik weer werken en gaat ze naar de opvang. </p>
 
mijn ervaring met borstvoeding is dat dit het beste op verzoek werkt en niet met een schema. Als ik overdag er langer tussen ging proberen te laten kwamen ze de nachts vaker. De eerste sliep redelijk snel door de tweede niet haha. Die slaapt met 7 maanden door (en dan bedoeling zonder voeding) wordt nog steeds wel eens wakker maar dan niet voor drinken maar geborgenheid of even speentje. 
dus zelfde opvoeding en aanpak ander kind. Dus denk dat het aansluiten bij je kindje en daarin meebewegen het makkelijkste is. In ieder geval bij ons wel. Succes
 
Inderdaad op verzoek werkt het beste. Soms zit er 2 uur tussen soms 4 uur, je kindje kan prima zelf aangeven wanneer het honger heeft. Daarbij vind ik het ook veel vermoeiender/intensiever om te gaan rekken dan om gewoon een voeding te geven. Mijn ervaring met alle 4 mijn kids is dat ze in de avond wat vaker voor voeding komen zodat ze in de nacht een wat langere slaap kunnen maken. Ik hield ze de eerste maanden in de avond ook altijd beneden om in de box te slapen omdat dat dus praktischer was. 
 
Terug
Bovenaan