Borstvoedingsvraag: baby bijna 7 weken

<p>Hallo Dames,</p><p>Onze spruit is bijna 7 weken oud. Per 1 januari slaapt ze in haar eigen bedje. Ik verbaas me er over maar rond half 9,9 uur. Hebben we ons slaap ritueel en ligt mw eenmaal op bed snel te slapen. Tot in de ochtend half 6 en vandaag zelf 7:00.</p><p>Gemiddeld zit mw dan op 6 voedingen op een dag. Echter ligt me nu al vanaf 19:00. Maak ik der nog wakker voor de 6e voeding om 22:00?</p><p>Zo ja, mijn boobies staan op spanning in de ochtend nu mw opeens doorslaapt, echter kolf ik dan wel of niet? Ben net blij dat alles op orde is en ik geen overproductie heb.</p><p> </p>

Ik zou haar zeker nog wel op 6 voedingen houden. Ook voor je eigen productie, want er komen straks groeispurten dat ze wel weer meer wilt drinken. Rond de 14 weken gingen wij naar 5 voedingen, 3 kunstvoeding en 2 borstvoeding. Uiteindelijk helemaal afgebouwd en nu ze 4 maand is probeer ik haar 4 voedingen aan te bieden. Ze is nog jong en moet nog lekker groeien en dicht bij mama zijn! Geniet van het lange slapen! 

Persoonlijk vind ik dat erg weinig voedingem voor een baby van 7 weken. Zou zeker een droomvoeding geven. Weet je ook zeker dat je nu geen hongersignalen mist nu ze in haar eigen bedje slaapt? Veel baby s drinken aan de borst een stuk minder dan de voorgeschreven mega hoeveelheden van kv. Dus moeten ze vaker drinken. 
Mocht je morgenochtend eerdee wakker zijn dan de baby is dat misschien ook een mooie gelegenheid om te kolven. Vriezer voorraad kan nooit kwaad en in het begin lukt kolven niet altijd even goed. 

even een correctie op overproductie, hier heb ik erg veel last van gehad. Ben blij dat het nu wat op orde is.
En mw meld zich keurig voor voeding, zelf kijk ik in de nacht nog 2 maal als ik langs het toilet ga. En staat de babyfoon naast me, overigens kwam mw altijd al vanaf 3 weken 1 maal per nacht. 

Ik zou haar lekker laten slapen. Ze komt wel als ze trek heeft vannacht, en anders morgen ochtend.
Als je idd echt veel eerder dan je baby waller bent kun je een beetje kolven, maar gezien je overproductie niet te veel

Zou niet gaan kolven. Je borsten moeten wennen aan dat er een langere tijd tussen zit. Die stuwing wordt vanzelf minder. Om te voorkomen dat je zeiknat wakker wordt zou je een luier van je dochtertje kunnen pakken, evt doormidden knippen en de geknipte kanten dichtplakken en die over je borsten doen snachts. 
Houd de groei en gewicht goed in de gaten. Als dat goed blijft gaan dan is het goed. Heb zelf tot ongeveer 3-4 maanden savonds nog een droomvoeding gegeven, ze gaf zelf ineens aan dat ze niet meer wilde door nog maar amper te drinken. 

Dank jullie wel dames. Dit bevestigd mijn gevoel wel. Van de week naar het consultatie bureau dus dan cheakken we alles nog eens even extra, aan groei. We hebben er zelfs 2 x uit bed gevist, in de veronderstelling dat ze honger had,  maar ze bleek gewoon wat te pruttelen in der slaap, en hebben der zo weer terug gelegd.

Wellicht is het fijner om zoogcompressen te gebruiken die kan je in je voedingsbh plakken ipv luiers. Zelf gebruik ik nu al bijna 1jaar die van medela de thin variant die blijven goed zitten vanwegen de grote plakstrip ;) 

Terug
Bovenaan