Borstvoedingsvraag

<p>hoi!!</p><p>Voor wie borstvoeding geeft; hoeveel voedingen geven jullie met 9 maanden?Mijn zoontje is bijna 9 maanden en hij krijgt nu nog 3 voedingen per dag. Opzich wil hij die middag voeding niet perse en ik kan ook steeds minder goed kolven op mijn werk. Het liefst ga ik over na 2 voedingen, zodat ik niet meer hoef te kolven, maar wat denken jullie? Consultatiebureau zegt dat hij best 2 borstvoedingen mag hebben naast de drie standaard moment, als ontbijt, lunch en avondeten met yoghurt toe</p><p>Hoe doen jullie dat? </p>

Met 9 maanden zat ik ook nog op 3x. Maar ging toen wel al afbouwen naar 2x. Als je baby de andere voeding ook goed eet kun je naar 2 voedingen gaan. 

Ik zat toen nog op 4 voedingen (want twee nachtvoedingen toen nog) ;) maar 2 mag en kan inderdaad. Gewoon proberen! Als het niets is dan gewoon weer geven denk ik dan 

Ik heb t zelfde nu...
Zit op 3 voedingen. 
Ergens wil ik stoppen met kolven, anderzijds, hoe veel moeite is t nou?
Heb nog best wat voorraad in de vriezer dus in die zin kan ik ook stoppen.
lastig lastig ?

Als je kolfproductie omlaag gaat lijkt het of je kindje aan de borst ook minder drinkt. Dus kan de middagvoeding er waarschijnlijk wel af. Wel alternatief drinken aanbieden. Als je zoontje verder goed groeit, eet, drinkt, voldoende luiers heeft kan het wel. 

Ik zat toen op 4 voedingen (geen nachtvoeding). Mijn dochter is erg fijn, at andere maaltijden goed en dronk ook water. Met 11 maanden  ben ik naar 2 gegaan omdat ik het kolven ook zat was. Nu is ze bijna 13 maanden en zit nog op 2. Prima te doen. 

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga toch eens proberen die middagvoeding eraf te halen en dan een alternatief aan te bieden. Ik heb helaas geen reserve voorraad in de vriezer liggen, dus hopelijk gaat het goed. ?

Terug
Bovenaan