Borstvoedingsvraag

<p>Hallo iedereen,</p><p>Mijn zoontje van bijna 10 maanden geef ik op dit moment 2/3 borstvoedingen per dag. Ik leg hem soms ook gewoon tussentijds wat aan als hij niet genoeg water heeft gedronken. De tussentijdse voedingen en avondvoeidng gaat prima. Hij drinkt 4/5 minuten aan één borst en is dan tevreden. Ik hoor heb dan ook goed slikken. <br />Maar nu het probleem: in de ochtend rond 6:00/7:00 wordt hij altijd wakker voor voeding en is dan heel ongeduldig. Ik moet continu afwisselen van borst en hij laat steeds de borst los en hapt dan weer aan. Ik weet niet zo goed waar het aan ligt. Hij duwt dan ook hard tegen mijn borst een steeds. <br />Terwijl als ik zelf handmatig melk eruit probeer te krijgen, dan lukt dat prima.</p><p>Meer mensen ervaring mee?</p>

Misschien duurt het 's ochtends wat langer voordat je een toeschietreflex krijgt en wordt hij daardoor ongeduldig? 
Als hij na even goed drinken loslaat en onrustig wordt kan het ook zijn dat de melkstroom niet snel genoeg meer gaat. Je kunt dan inderdaad van borst wisselen, of eens proberen of borstcompressie helpt. De melk gaat dan weer wat sneller stromen waardoor hij misschien wat rustiger drinkt.

Hoi,
Heeft hij niet gewoon heel erg honger ? Wellicht eerst een boterham/pap geven en daarna de borst ? Mijn kindje werd rond die tijd ook erg onrustig met drinken (ik gaf toen geen bv meer), de fles was binnen een paar minuten op. 

@dpl: borstcompressie doe ik eigenlijk dan wel. Maar misschien idd een langzamere melkstroom
@Dako: ik denk dat hij erg honger heeft. Maar dit is eigenlijk pas sinds twee weken zo... Dus daarom vind ik het gek. En eerst een boterham geven is hij eigenlijk nog te moe voor. Hij slaapt heel snel weer verder na de voeding nml en krijgt rond half negen (als hij wakker is) pap en fruit 

Lastig!
Ik heb altijd begrepen dat je ‘s ochtends de meeste melk hebt,  dus aan het aanbod (hoeveelheid melk) zou het haast niet kunnen liggen denk ik?
misschien heb je ‘s ochtends een andere houding waardoor hij onrustiger drinkt of niet lekker ligt? 
 Verder kan ik niet zo goed bedenken waar het door kan komen.

Ja klopt, daarom begrijp ik het ook niet helemaal. Meestal voed ik hem liggend, maar dat doe ik soms ook met de voeding overdag. Dus t blijft een beetje een vraagteken waar het aan ligt 

Terug
Bovenaan