borstvoedingsvraagje...steeds langer en vaker drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Even een vraagje...ons tweede zoontje is nu 3 weken en 3dagen oud en ik geef volledig borstvoeding.
Hij drinkt alleen steeds langer en vaker. In het begin was het  10 minuten ene borst en nog 5 minuten de ander. Zo'n 7 a 8 voedingen per dag.
Nu drinkt hij echt 20 minuten aan de eerste borst en dan nog makkelijk 10 a 15 minuten aan de ander.
Gister zaten we ineens aan 9 voedingen.
Is dit normaal?? Regeldagen vallen niet rond de drie weken dus dat zal het dan wel niet zijn.
Heeft hij echt zo veel honger? Komt er misschien weinig uit mijn borsten? Of is hij zijn zuigbehoefte aan het stillen door lekker te blijven lurken aan mijn borsten?

Ik weet het niet.
Hij heeft overigens ook na (bijna) elke voeding veel last van krampen. Kan dat ook komen omdat hij te veel of te weinig drinkt?

Er zou toch langzaam aan steeds meer tijd tussen de voedingen moeten komen?
Soms doet hij wel 3 1/2 uur of 4 uur er tussen maar ik heb het idee dat hij dat eerst meer deed en nu steeds minder.

Wie herkent dit en weet misschien wat dit is en of ik er wel of niet goed aan doe?

Bedankt alvast,
mama3007

Hoi,

Ik heb dit bij mijn eerste gehad, zat op een bepaald moment wel 40min te voeden,
hij past zich aan aan de tijd die jij hem geeft, krijgt hij 20min voor een borst dan gaat hij langzamer drinken, dus ik denk dat je tijd het beste weer kunt inkorten met een paar min per dag tot je op een acceptabele tijd zit 10min p/b bijv. Hij gaat vanzelf weer sneller drinken als je de tijd inkort!
Met voeden op verzoek kan het idd zijn dat je soms 9keer op een dag moet voeden, wil je dit zelf niet, of past het niet in jou schema, ga hem dan op vaste tijden voeden, een kind is echt heel flexibel dus na een paar dagen krijgt hij gewoon weer de zelfde hoeveelheid voeding in een kortere tijd en word het voor iedereen wat leuker, ook voor je tepels is het niet goed als ze te lang drinken en zeker in het begin heb je dan kans op kloven, na een tijdje word dit minder omdat je tepels dan weer 'gehard' zijn.

Weet je niet goed of je het goed aanpakt of twijfel je of hij genoeg binnenkrijgt ga dan even naar het cb om te wegen of voor advies, ook kun je je verloskundige bellen, zij weten ook veel hierover en verwijzen je anders door naar bijv een lactatiedeskundige, je kunt trouwens ook bellen met verschillende borstvoedingsorganisaties daar praat je vaak met ervarings deskundige!

Hoop dat je er wat aan hebt..Gr MJ

De krampjes zijn trouwens normaal en die worden steeds minder, als je kind er echt veel last van heeft zijn daar bepaalde middeltjes voor, alleen venkelthee blijkt niet te mogen maar daar staat een stukje over!

Gr MJ

Terug
Bovenaan