borstvoeiding > band met papa

Dag mama's,
ik wil graag proberen straks borstvoeding te gaan geven maar vraag me af of ik daardoor niet de opbouw van de band met de vader belemmer. Ik kan me voorstellen dat als hij straks het flesje kan geven dat dat heel bijzonder is voor hem en dat hij zo zijn kind gelijk goed leert kennen. Althans, dat hij ook gelijk een hechte band met haar krijgt.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
en vanaf wanneer kan/mag je afkolven? want dan los ik het probleem natuurlijk ook op....
ben benieuwd, alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Hi bijna mama

Ik heb mijn dochter tot 14 maanden borstvoeding gegeven. Het is wel dat ze meer naar mij KWAm. Omdat ik nou eenmaal de dorstlesser was, maar mijn man heeft een prima relatie met haar. Haar in bad doen, lekker knuffelen en soms afgekolfde melk geven. Dit kan al vanaf het begin hoor.

Veel succes

Ps lees ook een op borstvoeding.nl
 
Hoi bijna mama

Ik heb ook borstvoeding gegeven en ik kan me je vraag wel voorstellen. Tuurlijk vond mijn man het ook wel jammer dat hij in het begin geen fles kon geven. Maar hij zag dit absoluut niet als een belemmering voor de band met zijn dochter. Hij deed andere dingen om die band te krijgen.
Toen ik na een paar weken ging afkolven kon hij alsnog de fles geven.
Ik zou als ikjou was toch gewoon proberen om borstvoeding te gaan geven. Borstvoeding is erg goed.

Groetjes Ria
 
doe niet zo dom zeg. waarvoor denk je dan dat de natuur het zo gemaakt heeft?! En wie zegt trouwens dat de papa daar op zit te wachten om ook steeds een flesje te moeten geven.
 
Mijn ervaring: mijn man vond het juist een heel mooi gezicht om ons kleine mannetje bij mij te zien drinken. Geniet er maar van, het gaat al snel genoeg voorbij... En inderdaad: pappa's doen gewoon andere dingen met de kleine en dan komt die band er heus wel. Maak je daar zeker geen zorgen over.

Fijne zwangerschap nog en veel succes en genot straks met je kleine kindje!
 
ik kan me wel vinden in de laatste opmerking. Mijn man werkt heel de week en als ik bv geef midden in de nacht dan slaapt hij lekker verder. Hij creert echt wel een band hoor, met badderen, verschonen, spelen etc. Ik zou me daar niet druk over maken.
Succes
 
Terug
Bovenaan