Borstweigeren?

<p>Ik geef mijn dochter (bijna 5maanden) borstvoeding. Sinds ongeveer drie weken drinkt ze max vijf minuten aan de borst en begint dan heel hard te huilen en is haar hele lichaam gespannen. Zodra ik haar rechtop zet (over mijn schouder) is ze vrolijk en is ze vrijwel meteen rustig. Een afgekolft flesje drinkt ze soms wel en soms niet. Mijn man geeft aan dat als ze genoeg heeft, dit dan wel aangeeft en ik dan dus mot stoppen met aanbieden. Ik stop dus vaak ook e. Ze heeft wel voldoende plas luiers, dat is dus ook nog wel een goed teken. Maar ik vraag mij af waarom ze (bijna) tijdens elk voedingsmoment zo overstuur is. Zou ze de borst weigeren? Hebben jullie hier ervaring mee? </p><p> </p><p>Ik hoor graag jullie verhalen.</p>
 
Misschien iets van spruw? 
Je kan even bellen met La Leche League, dat heeft mij ook een paar keer geholpen met vragen over bv. Geef het inmiddels bijna 9 maanden en het is zeker niet altijd soepeltjes gegaan ?
 
Mijn dochter ging rond die leeftijd ook de borst weigeren.. ze had er gewoon genoeg van. 
Hoe vaak bied je een voeding aan? Elke 4 uur of vaker? 
Ik ben toen gaan afbouwen. Ze dronk wel prima uit een flesje, ze had gewoon genoeg van die borst. Lekker eigenwijs ;) Ik had geen zin om elke voeding te kolven, dus ben toen overgestapt op flesvoeding en dat vond ze heerlijk hihi. T is voor iedereen anders natuurlijk maar ik was blij het 5 maanden gedaan te hebben en vond het prima zo.
Rond de 4-5 maanden begon ik ook met groente en fruit. Misschien dat ze daarom de borst weigerde, ze vond fruit en groente lekker en had gewoon geen behoefte meer aan die borst. Geef jij al groente en fruit?
 
Hier een van 2.5maand. Ze doet het wanneer ik een dag ben weggeweest en ze veel de fles heeft gehad. Na een dag is het weer over.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn natuurlijk. Pijn (spruw benauwdheid oorpijn oid) geen honger, geen zin meer aan de borst, te weinig voeding.. Je kunt een lactatiekundige bellen voor advies. 
 
Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken. Dochterlief krijgt al groente en fruit (oefenhapjes). Ik voedde eerst om de drie uur, maar ik doe het nu om de vier uur. Spruw zie ik niet in haar mondje en ik heb er zelf (volgens)mij ook geen last van. Goede tip om een lactatuekundige te bellen. 
Mijn man heeft vananvond weer een flesje afgekolfde melk gegeven en dit heeft ze helemaal opgedronken. Ik onthoud ook maar zo, het is een fase.... 
Ik ga wat met jullie tips doen, dankjulliewel! En ik laat wel even weten hoe het afloopt.
 
Terug
Bovenaan