bortsvoeding.!!

hoi

Misschien hebben jullie hier wat aan: (hmmm ik wilde hier een link neerzetten naar de 101 redenen om borstvoeding te geven, maar dat lukte me niet helemaal :s )

En anders misschien http://borstvoedingsforum.nl   daar kun je een hoop advies en een hart onder de riem krijgen!

Groetjes
Eleanor

Oeps, iets vergeten!

Ik weet niet precies waarom je het even hebt gehad, maar ik weet wel dat ik de eerste weken dikwijls het geroepen dat ik een pak kv zou gaan halen! Een paar diepe zuchten en ik besloot dat toch maar niet te doen.
En daar ben ik nu erg blij om!
De eerste weken moet je het voeden echt nog leren, en niet alleen jij, ook je kindje. Maar als jullie dat samen doorhebben, is het hardstikke makkelijk.
Meestal na een weekje of 6-8 gaat alles ineens een stuk makkelijker.

En waarom je door zou gaan? Omdat borstvoeding nou eenmaal de beste voeding is voor je kindje!

Groetjes!

mama3007..

ik heb het ermee gehad omdat,

ik iedereen hoor over dat ze voeden met tussenpauzes van 4 soms 5 uur.!!!
nika meld zich soms wel es om het uur.
hup weer de tiet eruit..
niet altijd leuk als je ergens bent.!!!!
ik soms niet het gevoel heb dat ze voldoende binnen krijf omdat ze juist zo vaak komt.!!
dat ik me nu al zoregn maak omdat ik over 3 weken weer ga werken..
hoe kan iemand (de vader) nu weten wat ie moet doen als ze normaal om het uur om de borst vraag..?
moet ie dan om het uur een flesje afgekolfde melk gaan geven.???
ook baal ik omdat ik iedere nacht eruit moet om te voeden,
ik hoor om me heen dat manlief de laatste of nacht voeding doet,
nou die vlieger gaat hier niet op..
hoe weet ik nu wanneer ze genoeg heeft uit me borsten..?
en waarom komt ze soms zo vaak.???

en dan moet ik ook wel zeggen als ze eenmaal eraan hangt en we zijn lekker thuis en uit geslapen dan geniet ik ook echt van het intense moment met me ukkie maar toch.....

kussssssss
ik hou ontzettend veel van me moppie dus wil graag overtuigd/gestimuleerd worden om door te gaan met bortsvoeding...

Het is helemaal niet zo gek hoor, dat je kleintje om het uur wil drinken. dat wil meneer hier ook nog vaak(hij is nu bijna 5 maanden oud)
Ik heb dus mijn "angst" voor openbaar voeden overwonnen, want ik had echt het gevoel aan huis gekluisterd te zijn. Hij begint nu wel vaak wat langer tussen de voedingen te laten, maar echt geen 4-5 uur, overdag niet iig.
Is je kindje alert en vrolijk, zijne r voldoende plasluiers en groeit het goed? Dan hoef je niet bang te zijn dat je te weinig voeding hebt hoor!

En papa's kunnen ook hongersignalen leren herkennen hoor Dus het zal heus goed gaan met de flesjes. Gewoon zorgen dat je een voorraadje hebt opgebouwd, zodat je je geen zorgen hoeft te maken dat er niet genoeg is. Hier is de ervaring dat Tristan niet zo vaak wil drinken als ik er niet ben. Maarja een fles is natuurlijk wat anders dan een borst.

Ook ik voedt nog meerdere malen 's nachts. Ik vind het eigenlijk wel gezellig! Meestal wil meneertje 3-5 keer drinken op een nacht, ach je raakt eraan gewend;)

Waarom zie je tegen het kolven op het werk op?

Nou zo te horen een beetje dezelfde redenen waarom ik het er mee gehad heb. Ik weet ook telkens niet of ie nou genoeg heeft gehad of niet. Ik weet wel dat als ie goed plast dat het ok is, maar toch. Ik word er een beetje onzeker van.
Ook heeft ie wel eens krampjes en dan vraag ik me weer af of het komt omdat ik iets gegeten zou hebben wat het veroorzaakt. Ik eet al amper gekruid eten, maar krampjes krijgen ze geloof ik zo ongeveer van alles en ik kan steeds niet echt achter halen wat het is.
Kolven is bij mij echt een drama. Het lukt echt niet om meer dan 50 a 100 cc per keer uit beide borsten te halen. Dat is dus nooit genoeg. Op het CB zeiden ze daarom dat ik ook savonds gewoon een flesje kunstvoeding kon geven en dat doen we nu dus ook. Vaak geeft mijn vriend dat en dan probeer ik nog wat te kolven om de productie wel te blijven stimuleren.
Laatst had ik het er helemaal mee gehad en heb ik zelf ook een flesje kv gegeven. Eigen ging dat heel relaxed en het voelde heel lekker om te kunnen zien hoeveel hij binnen kreeg. Bovendien vond ik het ook nog steeds een intiem moment. Maar dan zonder rugpijn....want door die houdingen bij bv krijg ik het echt in mijn rug.
Laat staan het BV geven in het openbaar. De voedingenschema's die elke dag anders zijn en de gebroken nachten.......

Met andere woorden. Ik begin steeds meer te denken om lekker over te stappen. Maar ergens voel ik me ook schuldig.....waarom???

Ik weet wel dat BV het beste is, maar met al die kinderen die gewoon groot en gezond opgroeien met kv is toch niets mis? Ik heb hem nu 8 weken bv gegeven. Dat is toch een mooie basis lijkt mij....

Maar goed, ik vind het toch een moeilijke keus.

Ik heb je niet kunnen overtuigen, maar ik hoop dat het een beetje helpt dat je weet dat er nog meer mensen met dit gedoe zitten.

Sterkte!

Terug
Bovenaan