Borvoeing kolven

Hallo
sinds 26 jan ben ik trotse mama van Natas.
Ik geef borstvoeding alleen het doet me teveel pijn (de kleine bijt afschuwelijke kloven)
En eigenlijk wil ik dus gaan kolfen
Maar wil hij dan bv s''nachts niet meer aan de borst als hij dus flesjes gaat krijgen..?
Hoor graag reacties

Groetjes sylvia

Hoi Sylvia,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!
Jammer dat de borstvoeding niet zo makkelijk gaat.
Ik geef zelf ook borstvoeding en hoewel het wel eventjes duurde voordat het echt soepel ging, loopt het nu prima. Ik kan je dan ook geen goed antwoord geven.
Ik kan je aanraden om eens te kijken op http://www.borstvoedingsforum.nl/
Daar kun je vast een antwoord vinden.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,
Ik heb mijn dochtertje vanaf ong. twee weken ook een flesje gegeven. Dit omdat ze uit 1 borst niet wilde drinken, vanwege afgevakte tepel. Die borst kolfde ik dan af en gaf ik uit een flesje. Zij heeft er nooit problemen mee gehad en dronk nog gewoon goed uit de borst. Maar je hoort inderdaad dat er dan wel eens tepel-speen verwarring kan ontstaan. Vooral als ze nog zo klein zijn. Maar dat hoeft dus niet persé.
Succes.

Sylvia,

kolven omdat je kloven hebt is niet de oplossing denk ik (ben geen expert hoor), maar ga ns naar www.borstvoedingsforum.nl, daar zitten een heleboel experts bij elkaar die je graag helpen.

Kolven en dan met de fles voeden is een hele opgave (wel te doen hoor, er zijn genoeg vrouwen die fulltime kolven), maar gewoon life voeden is zo'n geweldige ervaring.... en zoooo makkelijk (als het eenmaal lukt tenminste). Neemt je kindje de borst wel goed in de mond? Verkeerd aanleggen is een van de voornaamste redenen van kloven.

Je kunt ook een lactatiekundige opbellen van VBN of LLL (zie bovengenoemde site voor tel.nrs.) dit gaat tegen het regionale gesprekstarief en zij kunnen je heel goed helpen.

hou vol!! en heel veel sterkte.

mama van Rêve, vandaag psies 5 maand en geniet nog volop van melkuniemamamelk

Hallo,
Ik geef zelf ook borstvoeding aan mijn zoontje lorenzo hij is geboren op 22-11-2006.
Ik geef vanaf het begin al borstvoeding met af en toe een flesvoeding(poeder) tussendoor.
Omdat ik zelf een tijd terug last had van flinke kloven ben ik overgegaan op het afkolven omdat ik toch graag zo lang mogenlijk borstvoeding wil blijven geven.Lorenzo die drinkt goed aan de fles en ook goed aan de borst.Wat voor speen heeft de fles? Mijn bevalt het prima om af te kolven al is het wel wat werk eerst afkolven en dan de kleine eten geven maar zeker vol te houden.

groetjes nancy

Hallo Sylvia,

Ik weet niet of je nu nog last hebt van kloven. Ik heb bij mijn eerste kind ook veel last gehad. Ik ben toen overgegaan op maximaal 10 min. drinken per borst (per voeding). Verder had ik waarschijnlijk ook last van spruw op mijn tepels. Volgens de huisarts kon dat niet, omdat mijn zoon niets had. Echter een borstvoedingsdeskundige zei me dat het wel spruw kon zijn. Ik heb toen mijn tepels na iedere voeding goed afgedroogd. Het is helemaal goed gekomen en ik heb t/m 8 maanden borstvoeding gegeven.
Mijn schoonzus vindt een tepelhoedje erg prettig. Dat is gemaakt van siliconen (net als een speen) en het beschermt de tepel.

groetjes

Lonneke

Terug
Bovenaan