boterham en kokhalzen

Anouk is nu 7 maanden en mag van het cb 'n boterham tussen de middag. Vandaag gelijk geprobeerd, maar wat 'n drama!
Ze kauwt niet (heeft 1 tandje), maar sabbelt op het brood, waardoor het in d'r mond 'n plakkerig geheel wordt en tegen d'r gehemelte plakt. Als sabbelend verschuift het richting d'r strotje en plakt het tegen d'r huig aan.. En ja, dat is dus kokhalzen! Met als gevolg dat ze d'r hele fles melk  eruit kokte.
Ik geef het brood in heeeele kleine stukjes, met wat smeerworst erop, tussendoor laat ik d'r slokjes roosvicee drinken.
Ben d'r voor vandaag dus maar mee gestopt, het moet nl wel leuk voor d'r blijven.
Hoe krijgen jullie 'n boterham naar binnen??
Liefs, Femke

Hoi Femke,

Wat je ook kan proberen is eerst alleen een korst aanbieden.
Dan kunnen ze er eerst ff op sabbelen en dan krijgen ze door dat ze het kunnen eten.
Daarna kun je ze kleine stukjes brood geven zonder beleg want met beleg  dan plakt het  alleen maar extra.
Als dit allemaal lukt dan ga je over op brood met beleg en wat ik dan altijd doe is het brood ff door een beetje melk halen dan is het zo weg.

Ik had het zelfde probleem met onze zoon gehad  en het gaat nu fantastisch.

Succes ermee!
Groetjes Alies

hoi,
ik had het zelfde probleem, maar mijn man niet...
dus ik kijken wat hij dan anders deed. hij deed de stukjes groter.
zo moest mijn zoontje er wel op kauwen.
weet niet of het ook bij jullie het geval is maar je kunt het allicht een keer proberen.
succes.
groetjes helma

neem in het begin niet te vers brood (is extra zacht en gaat eerder plakken) stukjes niet te klein en wat voor ons goed werkte is het beleg ertussen (een sneetje door midden, op helft beleg, andere helft erop dan in stukjes snijden). Broodkorsten in lange stukken geven, moeten ze inderdaad kauwen. Ik ben eerst puur begonnen met broodkorsten en soepstengels, toen dat goed ging pas gewoon brood.

Terug
Bovenaan