boterham eten

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Hoe geven jullie jullie kindjes een boterham? In kleine stukjes of de hele boterham in 1 keer in het handje?
Wij geven ons zoontje telkens een klein stukje boterham in zijn handje. We hebben geprobeerd om hem een halve of een hele boterham in zijn hand te geven, maar dan probeert hij die in 1 keer in zijn mondje te proppen! Dus dat was geen succes.
Iemand nog tips?
Of is hij misschien nog gewoon te jong hiervoor? Hij is nu 11 en een halve maand.
Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes van Iejoor!

Wij geven gewoon een boterham op een bord. Dan in stukjes gesneden en ze pakt zelf dan stukjes en stopt dat in haar mond. maar onze dochter is nu 10,5 maand. heb eigenlijk nog nit geprobeerd om een hele of halve boterham te geven.

Hoi,

Ook ik geef mijn zoon elke keer een klein stukje brood, die hij dan zelf in zijn mondje stopt, want als ik hem zijn kans laat gaan propt hij die stukjes allemaal tegelijk in zijn mond (hahahahaha).

Ons dochter krijgt haar brood in stukjes gesneden aan een vork (plastic tupperware)
Wij doen een stukje aan de vork en zij doet de vork in haar mond. Ze vind het erg interessant.
O ja ze is net 1 jaar geworden.

Groetjes van Gea

Hoi,

Ook wij geven het brood in stukjes, ook bijv een rijstewafel breek ik in eetbare stukjes, heb het niet zo op grote stukken, soms neem hij een hapje van mijn brood dan houd ik de boterham vast en neem hij een hap!
Hij is nu bijna 11mnd

Gr MJ

hoi hoi,

Wij snijden de boterham in kleine stukjes en met een beetje hulp van ons prikt ze het op het vorkje. Ze vindt het erg leuk om zelf de vork in haar mondje te stoppen. Soms pakt ze stukjes met de handjes.

Ook het avondeten eet ze op deze manier. Het is echt leuk hoe ze aan het eten is en sommige nieuwe groenten ontdekt. Wel wil ze graag zoveel mogelijk zelf doen.

Groetjes Sylvia (mama van 1 jaar oude dreumes)

Wij geven het in kleine stukjes op haar bordje,heb het een keer
voor haar neus gezet maar dan kiept ze het hele bord om!
Of af&toe een klein stukje neerleggen,dan pakt ze het met
duim en wijsvinger,gelijk goed voor de fijne motoriek! Doe ik ook
met rozijntjes!
Groetjes An

Hoi hoi,

Wij geven meestal reepjes of stukjes in zijn handje. Zelf pakken is geen succes, want dan gaan ze er achter elkaar in. Heb nog geen dubbele boterham geprobeerd. Een krentebolletje krijgt hij meestal half. Soms prikken we het aan een vorkje. Sinds een week of 2 (sinds dat hij 1 is ongeveer), is dat ook leuk. Het gaat steeds beter om dat zo in zijn mondje te krijgen.

groeten, Kabo

Terug
Bovenaan