boterham of koekje?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn kleine van 7 mnd heeft nog veel moeite met
het eten van boterhammetjes, korsten ervan of
koekjes (liga's etc) Hij krijgt het niet weg!!
Verslikt zich keer op keer, vaak bij het eerste hapje al.
Is hij er dan nog gewoon niet aan toe???
Ook rijstewafeltjes geprobeerd, maar het maakt allemaal niet uit.

Gewoon nog even laten??

Nou, je  hebt zo te horen niks te klagen hoor!  Lotte heeft een hekel aan stukjes en ze eet niet eens haar groente als er maar iets in zit. Alles moet glad gepureerd. Anders eet ze het gewoon niet.

Boterhammetjes heb ik geprobeerd, maar dan begint ze te huilen. Zelfs met inimini-stukjes. Die is er echt nog niet aan toe. Ik blijf proberen om haar stukjes te laten eten, maar voor alsnog vertikt ze het gewoon.

Ach, tegen de tijd dat ze 18 is lukt het waarschijnlijk wel. En anders neem ze maar een staafmixer mee in haar tasje als ze uit eten gaat met een leuke jongen.

Groetjes, Marisa

Nou Marisa,
dat van het glad gepureerde ken ik hier ook hoor.
Eigengemaakte kost gaat er absoluut NIET in, alleen
maar potjes! Ik heb me daarbij neergelegd, zolang
hij maar wel goed daarvan eet. Of wil jouw kleintje
ook slecht  potjes eten??

Hoi dames,

Marissa, leuke tip van de staafmixer. Hi hi ik zie het al voor me. Stijn houdt ook nog niet zo van stukjes in zijn eten en ik ben ook dagelijks met de staafmixer in de weer, maar met brood lijkt me dat niet ideaal. stijn heeft ook nog moeite met het eten van brood. Af en toe begint hij flinkt te kokhalzen. Mijn man pakt dan direct alles af en gooit het in de groene bak. Gelukkig is manlief vandaag weer begonnen met werken en kan ik rustig aan de slag. Je kan het beste brood van een dag oud geven of het eerst een half uurtje op een bordje leggen zodat het wat ouder en dus taaier is. Dan plakt het niet zo aan het gehemelte. Verder is het gewoon een kwestie van oefenen. Blijven aanbieden en dan komt het vanzelf goed. Ik kan me niet herinneren dat ik bij de oudste twee ook die problemen had met brood enzo. Maar ja, onze oudste begon op dag een met een halve boterham, op dag twee met een hele en op dag drie at hij er twee. Nu eet hij nog met gemak acht boterhammen als lunch. Daar eet ik drie dagen van. Helaas heb ik geen gouden tip voor je.  O ja, ik las ergens dat er moeders zijn die het brood laten weken in melk (flessevoeding) en er dan met een staafmixer een soort papje van maken en dat geven. Mij lijkt het niet echt smakelijk. Maar ja. Als het helpt...

Groetjes van Marloes

Tja Marloes, dan kan je net zo goed
pap geven lijkt me. En dat doe ik 's morgens al,
maar dit gaat puur om tussen de middag.
Dat ''oudere'' brood heb ik geprobeerd, die tip heb
ik al eens gelezen.
Gewoon een kwestie van doorzetten dus.. en ach,
ik heb geduld

Terug
Bovenaan