boterham zelf eten?

Stan kan ik echt niet zelf laten eten.... hij speelt dan alleen maar met zijn boterham. Hij stopt verder ook bijna nooit iets van speelgoed in zijn mond. En begrijpt dus waarschijnlijk ook niet dat hij de boterham zelf in zijn mondje moet duwen!

Ik laat het hem vaker zelf proberen, en heb ook al iets van het beleg op zijn lipjes gesmeerd zodat hij proeft dat het iets om te eten is! Maar toch begrijpt hij het niet.

Etne jullie kindjes wel al zelf? En als iemand hetzelfde heeft zoals Stan hebben jullie tips?

liefs

Hier wordt al een tijdje best goed zelf gegeten, wel met de handjes maaar dat vind ik niet erg. Als het aan haar ligt dan voer ik haar wel hoor, het stukje selluf doen heeft ze nog niet ondekt maar als ik het voor haar leg doet ze het wel zelf.
Ik leg de hele boterham in stukjes voor haar en ze stopt netjes stukje voor stukje in haar mond zonder te proppen.
Ik ben inmiddels ook begonnen met zelf het avond eten. Nadat ik haar eten heb gegeven laat ik haar laatste beetje zelf doen, en daarna moet ze in bad:) Het lepeltje gebruikt ze vooral om te spelen en eet met haar handjes. Heb inmiddels al heel wat foto's met eten in het haar:)

Eigenlijk heb ik geen tips voor je aangezien wij dat probleem niet hebben gehad. Hopelijk heeft iemand anders nog wat tips voor je!

Warren stopt alles in zijn mond alleen is zijn aandachtsboog (logisch!) vrij kort, dus ook met brood. Ik leg stukje voor stukje voor 'm neer en dat gaat in het begin best goed, maar zodra de eerste honger gestild is is het leuke er wel van af.

Met een lepel heeft hij vooral lol als drumstokje...

Joh, ik zou me er niet te druk om maken, komt vanzelf wel. Ik merk dat Warren qua motorische vaardigheden en interesse soms 'stilstaat' om vervolgens ineens weer grote sprongen te maken.

X
Evje

Julia eet voor een deel haar boterham zelf, eerst beginnen wij en dan op een gegeven moment wil ze alleen nog een stukje brood als ze het zelf in haar mondje mag stoppen. Soms als ik een klein beetje eten op haar lepeltje doe, stopt ze die in de mond en likt ze het eten ervan af.

Ik vind het wel een geweldige periode waarin Julia nu zit, ze is bijna 11 maanden, staat al en begint meer met spelen en ons nadoen...ja en bah zijn haar eerste woordjes en ze vindt zichzelf ook zeer grappig tot grote pret van haar ouders en zussen.

Ik herken het dus niet, misschien moet je eerst een proberen met een koekje, kijken of hij snapt dat dat ook in de mond kan.....

Succes in ieder geval!

Hier ook een goede zelf eter.
We zijn eerst begonnen met brood in stukjes en dat voor haar neer te leggen daarna.
Nu doen we het brood aan de vork en ook het avondeten doen we op de vork en dat vind ze reuze interresant..misschien is dat een idee...
Laatste tijd wil ze haar boterham gewoon dubbel in de hand eten net zoals papa en mama en als mevrouw klaar is met eten gooid ze gewoon alles op de grond....(grrrrrr)

Nu zit ze echt in een fase dat ze alles selluf wil doen dus ook de toet...nou geloof me dan ben je blij als ze het nog willen laten doen...hahahahha.
De yoghurt hangt over al en nergens maar ze is zo trots op zich zelf.
Ook uit een beker drinken doet ze al en ook dat gaat nog niet altijd zonder knoeien.

Ik ben van mening dat ze zelf aangeven wanneer ze ergens klaar voor zijn.
Ik zal het niet gaan pushen..we hebben het gewoon spelender wijs gedaan...

Succes!
Voor dat je het weet is het een grote kliederboel..hahahha..maar het is geweldig om te zien hoe snel ze iets door hebben..

Stan snapt het echt niet, ook niet met een koekje.... Hij zal het wel idd zelf aangeven op een gegeven moment. Hij heeft ook niet zelf zijn tuitbeker of flesje vast, heeft hij maar 3 keer gedaan ofzo...

Ik denk dat hij het wel prima vind gevoerd worden hahaha, kan hij zich ondertussen met andere dingen bezighouden zoals overal naar wijzen enz..

hihi

Mijn zoontje Ignacio wil sinds een paar dagen ineens zelf zijn broodje eten, omdat dan alles onder het beleg komt te zitten laat ik hem met een vorkje eten, daar help ik hem dan wel een beetje bij, ik doe een stukje brood aan het vorkje en dan geef ik hem het vorkje, eerst sloeg hij er mee op de tafen en ging hij veel uit proberen (als je eerst een stukje zonder beleg doet krijg je er bijna geen troep van!) maar nu gaat dat prima! hij geeft me zelfs het vorkje weer terug zodat ik er een nieuw stukje op kan doen! hij had het snel door, dus het is het proberen waard!

Roan deed het al wel snel zelf met een koekje, maar zelfs drinken kan hij nu nog niet zelf. Hij kan een beker wel vasthouden,maar snapt niet dat ie dan zijn armpjes omhoog moet doen en hoofdje naar achteren.

Terug
Bovenaan