Boterham??

Ik wil mijn zoontje van net 7 maanden gaan leren brood eten, maar hoe doe ik dat?? Korstjes geef ik m af en toe en daar zuigt ie dan aan. K ben bang dat als ik m een stukje brood geef t dan vast komt te zitten in zn keel! En geven/gaven jullie je kindjes van die leeftijd ook al (baby)koekjes? Of moet ie eerst brood leren eten?
Hij heeft trouwens nog geen tandjes, ik weet niet of dat iets uitmaakt?
Ik hoor het graag!!
Groetjes!!
 
Wij stoppen de boterhamstukjes in zijn wang en dan gaat hij kauwen. Als je de stukjes niet te groot maakt, gaat dat wel goed. En wij geven hem na de boterham de melk.
Babykoekjes verkruimel ik altijd en mix ik met thee of water.
Groetjes Rianne
 
hoi,

Mijn zoontje is net 7 mnd. Hij krijgt sinds een maandje brood. Hij at steeds maar een paar hapjes. Nog geen half broodje. Ik deed er boter op om het iets 'natter' te maken. Gister smeerkaas erop gedaan maar dat vind hij helemaal niet lekker. Vanmiddag appelstroop erop gedaan. Dat vond hij erg lekker!
En ik knip het brood in stukjes. Veel handiger dan met een mes... De stukjes leg ik gewoon op zijn tong en hij kauwt (zonder tanden ;-) ) het weg. Hij verslikt zich heel soms, maar gaat nog altijd goed. Korstjes geef ik niet.

Babykoekjes heb ik pas uit de hand gegeven. Op de verpakking stond dat het in de mond smelt. dat klopt ook wel maar er braken nog weleens grote stukken af, dus nu geef ik zelf kleine stukjes van het koekje. Ik geef de berenkoekjes van Bambix. Vind ie erg lekker.
 
Ik heb m nu een paar dagen wat stukjes gegeven en t ging redelijk. Ik dacht ik probeer t eerst maar voordat we t gaan verkruimelen en stopte t een beetje in zn mond en hij 'kauwde' idd en weg was het! hahah erg grappig maar hij krijgt er nog niet heel veel van binnen, T meeste komt er sappig weer uit.. ;)
Ik heb ook de berenkoekjes van bambix en hij heeft zich er een tijdje mee vermaakt maar uiteindelijk heeft ie denk ik alleen t oor binnengekregen.. Ach ja, oefenen is ook belangrijk, toch?
 
Terug
Bovenaan