boterham?

Ja Nick (morgen 7mnd oud) krijgt al sinds een aantal weken brood en hij vindt het lekker! Ik ben eerst begonnen met het stukken korst te geven. Die kon hij dan zelf vasthouden en er een beetje op sabbelen en eten. Daarna over op stukjes brood met boter en dat gaat eigenlijk nog beter. Het was in het begin vooral wennen dat hij door moest slikken wat hij in zijn mond kreeg, soms zelfs kokhalzen. Maar nu gaat het prima! Binnenkort ga ik beginnen met beleg erop, smeerkaas ofzo.Ik zou zeggen: gewoon proberen, je merkt vanzelf of je kleintje het iets vindt of niet! Succes

Wij zijn ook begonnen met 's middags als tussendoortje een broodkorstje. Die was altijd zo weg! Sinds twee weken ontbijt en luncht ze met ons mee. Een boterham en een fles melk. Ik heb er ook meteen beleg op gedaan en laat de korstjes er ook aan zitten. Het gaat hartstikke goed. Onze dame eet eigenlijk alles aan stukjes, als ik iets gepureerd aanbiedt dan eet ze slecht, maar als ik hetzelfde aan stukjes geef dan eet ze wel, raar kind! Haha.
Het eten gaat hier zowiezo heel goed, het schema is nu zo: ontbijt-boterham met fles, 10uur een stuk fruit, lunch boterham met fles, 15uur soepstengel, 17uur 100gr groente met event aardappel/pasta en ongeveer 100gram roeryoghurt als toetje, 19uur papfles en dan slapen tot 7uur ongeveer. Ze is van 6juni.
Hoe zitten jullie allemaal met eten? En schema's ed? Ben ik wel benieuwd naar!

Hoi, bij ons gaat het ook heel goed (behalve dan dat ze afgelopen week ziek was en ze bijna alleen melk wilde). Ze is van 10 juni en eet alles:
7 uur - we beginnen met een papfles
10 uur - een stuk fruit (ze vindt alles lekker maar reageerde wel op kiwi dus die geven we tijdelijk niet meer)
12.30 uur - boterham zonder korst met boter en soms wat beleg erop en los broodkorsten zodat ze ook zelf kan eten
15.30 uur - meestal een rijstewafel en water (soms een beetje roosvicee)
18 uur - een hele berg groente met aardappel/rijst/pasta. Alles gaat erin, en het liefst heel veel! Avondmaaltijd sluiten we af met een beetje melk.
22 uur - laatste fles (aan een halve heeft ze tegenwoordig genoeg)

We hopen binnenkort de laatste fles weg te kunnen laten, maar nu red ze het echt nog niet tot de volgende ochtend. Ze is een heel druk meisje en heeft de voeding echt nodig.

Terug
Bovenaan