boterhammetje?

hallooo
ik heb een klein ventje van nu 6,5 maand en nu begin ik af en toe met een boterhammetje met smeerworst,maar hij vind het wel lekker maar doet er echt een uur over hahah(wel logisch)maar nu las ik ook dat sommige hun kleintjes een broodje geven geven jullie dit gewoon in de hand?of kleine stukjes?en gaat dit makkelijker dan een bammetje?en uit welk bekertje laten jullie ze drinken?want zo n antilek beker daar krijgt ie helemaal niks uit,en ik vind nergens van die gewone ouderwetse,iemand tips??groetjes kim mama van dylano
 
Mijn dochter is nu bijna 11 maanden en ik laat haar de boterham nog niet alleen eten, dat geef ik haar mooi op een vorkje aan. Koekjes of zo laat ik haar wel alleen eten.
Brood is een stuk kleffer dan biscuit en stugger om door te slikken. Als een kindje erg vroeg zelf gaat eten is het vooral proppen geblazen met alle risico`s  van dien.
Groeten, Claudia.
 
Hi

ik heb mijn zoontje eerst zelf stukjes brood in zijn mond gedaan, maar iets van 2 weken later wilde hij het zelf doen, gewoon met de hand hoor, ik eet zelf ook geen brood van een vork. Maar hij was wel snel daarmee hoor, toen hij rond de 12 maanden was wilde hij ook zelf zijn warme eten opeten, niks geen gevoer meer.

Ik gaf eerst droog brood, maar dat was niks, gewoon smeerkaas of smeerworst dat ging het beste.

ik heb antilek bekers van mum, ik vind ze perfect, maar toen mijn zoontje 6 maanden was, kreeg hij zijn melk nog uit de fles. Ik denk dat hij pas rond 10 maanden uit een beker ging drinken.

succes,
lia
 
Hoi,

van broodjes weet ik niet zoveel af, maar mijn dochtertje van 51/2 maand drinkt gewoon uit een beker. Volgens het cb kun je dat al vanaf 4 maanden aanleren. Ze krijgt het ook niet goed uit de antilekbeker, dus wij hebben de drinkbeker van difrax v.a. 12 maanden. Dat gaat nu prima. Het is wel even oefenen hoor.

Succes.

Desiree
 
Mijn zoontje kreeg in het begin gewoon een hele boterham zonder iets erop. Ik legde dat gewoon op zijn kinderstoel en hij pakte het zelf op en at het op. Gaat prima!
Als je kindje wat meer moeite heeft met brood eten, kun je het brood even op het aanrecht laten liggen en wat 'oud' laten worden. Dan is het wat minder plakkerig.

Mijn zoontje drinkt uit een gewone beker, tuitbeker of uit zo'n spaflesje met zo'n speciale dop erop.

Als je een anti-lektuitbeker hebt, kun je aan de onderkant van de deksel een rubberen dingetje uit de tuut halen. Dan is het 'anti-lek' deel eruit en kan je kindje er als een gewone tuitbeker uit drinken. Zonder anti-lek leren drinken is beter voor de ontwikkeling van de mondspieren van je kindje. Uit een gewone beker leren drinken is nog beter! Wij hebben hem dat geleerd door te oefenen als hij in bad ging. Dan kreeg hij een beker met een beetje lauw water erin en kon hij oefenen met drinken zonder dat knoeien erg was.

Groetjes,
Helena
 
Hallo,
Ik geef mijn dochter, nu 9 maanden vanaf 7 maanden brood. Eerst ging het moeizaam, en at ze het ook erg moeilijk, of spuugte  het uit.  
Na een aantal keer proberen doe ik het al een langere tijd met +/- 30cc melk er overheen, en dit gaat prima! Ik geef het vanaf een lepeltje en snijdt het broodje in kleine stukjes, ik varieer met jam, appelstroop, smeerwordt en smeerkaas.
Tevens drinkt  ze uit een drinkbeker van avent, met een zachte tuit eraan, dit kun je al vanaf 4 maanden gebruiken.
Succes, LIsanne  
 
Hoi

Eerst heb ik Lieke het brood in de mond gegeven. Ze smulde het dan heerlijk op.
Als ze het zelf pakt gaat ze ermee spelen en komt het niet in de mond terecht. Nu geef ik het op de vork en pakt ze soms zelf de vork en komt het in de mond terecht.
Doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Groetjes Jannie
 
Terug
Bovenaan