bouillon

Hallo,

Mijn dochtertje is bijna 10 maanden. Zou ze bouillon mogen hebben? Dit ivm wat extra zout mbt het warme weer. Ik denk dan zelf aan oplosbouillon, maar dan niet te sterk.

Groetjes Simone
 
Tja, dat is een goeie vraag...
In principe wordt zout afgeraden sowieso tot het eerste levensjaar omdat de niertjes dit   niet goed kunnen verwerken. Ik zou eigenlijk niet direct aan boullion denken, maar eerder aan een klein snufje zout toevoegen aan het eten. Het ligt er ook aan hoeveel er getranspireerd wordt, via die weg verlies je zouten.
Misschien kan je iets ergens op het "net" vinden hierover?
Er bestaat natrium-arme boullion. Dit staat in de supermarkt bij het reform-schap. Volgens mij zit er wel iets van natrium in, maar dan in zeer kleine hoeveelheid.
Ik heb mijn zoontje vorig jaar (was toen 10 maanden) niet iets extra aan zout gegeven met het warme weer. Misschien heeft het cb/huisarts een antwoord op je vraag?

Succes!
 
Ha simoontje,

Even via deze weg (je weet wel waarom), ik ben ongesteld geworden.... Nou ja in ieder geval klopt mijn cyclus wel precies. Op naar de volgende ronde.
Tot morgen!!
 
Als je dochter bv krijgt, kun je beter wat extra aanleggen met dit warme weer. Bouillon is dan helemaal niet nodig. Als ze kv krijgt, zou ik niet weten, want geen ervaring mee. Maar bouillon lijkt me wel heeeeeeel zout hoor!

Groetjes,
Helena
 
mijn zoontje is nu 11 maanden en ik heb hem laatst wel soep gegeven, ook met wat zout erin. Ik heb het wat verdund, zodat het wat minder sterk was. maar met het weer van afgelopen tijd kon hij het volgens mij wel gebruiken, maar dan in wat verdunde vorm.
Mijn zoontje vond het overigesn heerlijk.

Overigens denk ik dat we niet te spastisch moeten doen met zout; dat zit ook in brood, in koekjes ed. Maar je moet er natuurlijk op letten dat ze nog niet zoveel krijgen als wij zelf.

greet
 
Terug
Bovenaan