Boulumia

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 7 weken zwanger. Super blij zijn wij  !!

Ik ben alleen zo bang voor wat er met mijn lichaam gaat gebeuren. Ik heb in het verleden 4 jaar lang boulumia gehad. Ik ben hier GELUKKIG   van genezen maar een gevoelig onderwerp is toch nog altijd: mijn figuur.

Zijn er meerdere dames die ook in het verleden een eetprobleem hebben gehad en nu zwanger zijn of geweest? Hoe gaan jullie hiermee om ??

Groetjes B

hoi,

ook ik heb vanaf mijn 18e anorexia gehad, ben er zelfs voor opgenomen geweest, 5 jaar later"uitbehandeld" toen boulimia gekregen.

o ja, mijn figuur is ook mijn grootste struikelblok maar merk nu nu ik zwanger ben dat ik me er minder druk om maak.

natuurlijk zijn er dagen dat ik denk: je ziet er niet uit! maar dan denk ik weer aan ons wondertje in mijn buik kan ik me er niet druk om maken.

eem zeer goede reden om dikker te worden, een teken dat het goed gaat met ons wondertje.

ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger dus je ziet nog niets en probeer ook gezond te eten, soms ben ik bang omdat ik nu meer(moet) eet maar je kindje is nu belangrijker!!!!!!!!!

als je het moeilijk hebt kan je me altijd een berichtje sturen, misschien staan we samen sterker

is al een grote stap om er hier over te beginnen

mamma lollifantje

Hoi, wel raar om te lezen van je boulimia, ikzelf heb het al meer dan 12 jaar en ben denk ik chronisch. Ik ben ruim 5 weken zwanger en wil heel erg graag alles doen om het kindje gezond te laten groeien.
Ik ben dus toch niet de enige met een eetstoornis of verleden die zwanger is.
Ik wens je veel sterkte en vooral geluk met je zwangerschap.

veel liefs Kersensnoepje

Herkenbaar , ik heb ook boulimia gehad in het verleden.
Maar ben hier eigenlijk nooit bang voor geweest dat dit terug zou komen door de zwangerschap.
Ik heb echter wel extra begeleiding gehad deze zwangerschap omdat ik in een groep zit met mensen met obesitas en hiermee aan het werk ben om te kijken waar de knelpunten zitten en te kijken waar er in de lifestyle veranderingen moeten komen.
Van deze groep is er op dit moment nog maar 1 in Nederland (die op deze manier werkt want er zijn natuurlijk meerder soorten therapie) het is onder begeleiding van de GGz en we hebben verschillende aspecten (check-up in het ziekenhuis op gezondheid , groeps therapie , beweging en een diëtiste) en sinds ik hierbij ben ben ik vrij weinig aangekomen tijdens de zwangerschap. Goed teken dus. Maar geen problemen met de boulimia gehad. Misschien als je hier echt bang voor bent is het verstandig om te zorgen dat je wat hulp achter de hand hebt?

Groet Xanthe
36w4d

Hoi meiden,

Gelukkig kan ik daar niet over meepraten maar ik vind het erg goed dat je dit onderwerp aankaart!
Ontzettend veel succes allemaal met jullie zwangerschap, zet hem op!!!!

Groetjes Landi

Hallo!

Wat fijn (niet verkeerd begrijpen) dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ook iedere week 1,5 uur groepstherapie. Ik heb vòòr deze groepstherapie 1 op 1 behandeling gehad.
Nadat ik erachter ben gekomen dat ik zwanger ben, heb ik besloten om te stoppen na 1  jaar groepstherapie. Ik heb nu nog 2 groepssessies te gaan.

Ik wil het namelijk  allemaal zelf  gaan doen en ook eens alles proberen af te sluiten. Ik wil een nieuw leven ingaan samen met mijn man en het kindje dat zich aan het ontwikkelen is in mijn buik.

Maar dat neemt niet weg dat  ik mijn  onzekerheid over mijn lichaam kan afsluiten. De tijd zal het leren zullen we maar zeggen....

Terug
Bovenaan