Boven de 35

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik was hier een aantal weken eerder ook al even met het onderwerp; zwanger proberen te worden boven de 35 jaar. Hele leuke reacties had ik toen trouwens ook. Ikzelf ben 36 en mijn vriend is 37. Wij zijn nu bezig met ronde 6. Ik las al eens ergens dat als je 35 of ouder bent (als vrouw)en het lukt nog niet zo snel om zwanger te worden dat je dan niet beslist een jaar hoeft te wachten om stappen te ondernemen en naar de huisarts te gaan. Dat zitten wij ook te overwegen als het straks nog niet lukt. Of eventueel testen bestellen via internet en die eerst eens doen (zijn er voor zowel man als vrouw). Wat zouden jullie doen in mijn geval en zijn er die hier reeds ervaring mee hebben?

Verder voor iedereen heel veel succes!!

Hoi hoi,ik heb er geen ervaring mee,maar ik zou eerst die testen uitproberen,en dan naar de dokter gaan,dan heb je in ieder geval wat dingen geprobeert,heel heel sucses met zwanger worden gr manuela

Hoi Jennifer,

Volgens mij hoef je niet een jaar te wachten hoor. Ik ben ook al een aantal keer naar de gynaecoloog geweest. (ik ben 23, maar ben maar 1 keer ongesteld geweest sinds ik -nu ruim 9 maanden geleden- gestopt ben met de pil) Maar wat ik van mijn huisarts begreep is dat zijn ervaring is, dat de meeste vrouwen binnen de 8 maanden zwanger zijn, dus als dat niet het geval is kun je volgens mij al naar je huisarts om een verwijskaart te vragen.

groet,
Jackje

Manuela en Jackje,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik zie het deze maand nog even aan dan maar eens die testen proberen of naar de huisarts. We proberen nu zoveel mogelijk om de dag te klussen. Valt soms ook nog niet mee met alle overige drukte. Maar we blijven wel genieten... ook niet onbelangrijk!

Groetjes Jennifer.

Terug
Bovenaan