Boven de dekens liggen

Hoi,

Onze zoon van 7 wk oud ligt regelmatig 's nachts boven aan in zijn bedje. Hij ligt daar dus zonder dekens en voelt ijskoud aan. Nu hebben we wel een trappelzak maar deze is nog een beetje groot voor hem.

In de gids van Prenatal zag ik een ledikantverkleiner staan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Of andere tips om ons zoontje lekker warm onder de dekens te houden?

Groeten,
Kirs
 
Hoi Kirsten,

Ik heb zo'n ledikantverkleiner, hoef je het bedje niet meer kort op te maken. Mijn zoontje kruipt ook nog wel wat naar boven, maar ligt dan alleen met z'n bovenlijfje bloot, de rest ligt nog onder de dekens. Misschien als ik hem nog hoger zou op maken dat je er helemaal geen problemen meer mee hebt.
En een trappelzak kun je evt met wat stiknaden of veiligheidsspelden verleinen.

Succes Ineke
 
Hoi Kirsten,

Mijn dochtertje slaapt in een slaapzak waarvan ik het overtollige einde onder de matras stop. Nu in de winter heb ik dan ook nog een dekentje eroverheen. Zij kan niet meer het hele bed door reizen en ligt lekker warm en alles is dan nog steeds kort opgemaakt.

Succes,

Alex
 
Hoi,

Ik heb ook een hele grote slaapzak(1 meter), bij de mouwtjes was die te groot, dat heb ik gewoon omgestikt(laten doen), zodat de armgaten kleiner zijn en hij er niet in kan verdwijnen.
Succes
 
Of je koopt voor een paar euro alsnog een trappelzak in een kleine maat bij de Zeeman. Ik had zelf een leuke van H&M en na een logeerpartijtje bij oma heeft onze dochter (10 wk) nu een tweede trappelzak. Een hele leuke en toen ik vroeg waar oma deze had gekocht zei ze.. bij Zeeman!
 
Terug
Bovenaan