Boven de dekens

Onze zoon van 14 weken ligt iedere morgen helemaal boven de deken. Ik heb gister al een deken minder erop gedaan maar nog steeds kruipt hij boven de deken.
Wordt het dan tijd voor een slaapzakje??
En zo ja hoe gaat zoiets in zijn werk, helemaal geen deken meer en alleen de slaapzak, en nog een speciale slaapzak??

Groetjes Ingrid

Hi,

Bij onze Cas (is nu drie) hadden wij al vrij vlot een slaapzakje. Met een paar weken al. Gister heeft onze dochter Isa van 9 weken er in gelegen. We zijn aan het proberen of we haar zonder inbakeren kunnen laten slapen en zij schopt zich ook onder de dekens uit (ook met inbakerdoeken trouwens). Dus de slaapzak weer gepakt.

Of je helemaal geen deken meer wilt of nodig hebt, hangt ook van je slaapzak en van de temperatuur op je kamer af.

Wel wordt altijd een lakentje geadviseerd om dat ze toch moeten leren ergens onder te slapen. En soms vinden ze het toch wel fijn ingestopt te worden; dat was hij bij onze oudste ook, ondanks dat hij het met het slapen weer eraf schopte.

Slaapzakken zijn er in vele maten en soorten: dikke voor in de winter, dunne voor in de zomer en er bestaan zelfs 4-seizoenen slaapzakjes, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.

Gr. Tamara
(februari forum)

Hoi,

Ik gebruik ook al een een tijdje een slaapzak voor de kleinste.
De oudste is er net vanaf (rond de 2 jaar). Als het warm is, doe ik geen deken op. Soms alleen het lakentje. Maar vanacht een deken en laken.
Dat is gewoon even zoeken hoe hij het lekker heeft.
Ik heb er gewoon van de Hema, niets spciaals.

hoi,

sam slaapt in een inbakerslaapzakje. maar wel onder deken, heeft niet heel veel nut hoor, want halverwege de nacht heeft ze zich al onder de dekens vandaan gekropen en ligt ze met het hoofd boven aan tegen het schot aan. hihi.

ze wordt niet wakker dus zal ze het ook wel niet koud hebben!

Hij ligt sinds vanacht in een slaapzakje en het gaat al een stuk beter. Hij lag vanmorgen nog maar tot zijn middel nog onder de deken.
Ik heb nu het overige onderste stuk ingestopt, dus ben benieuwd hoe het nu gaat.

Groetjes

Terug
Bovenaan