boven de dekens

Onze zoon van 14 weken ligt iedere morgen helemaal boven de deken. Ik heb gister al een deken minder erop gedaan maar nog steeds kruipt hij boven de deken.
Wordt het dan tijd voor een slaapzakje??
En zo ja hoe gaat zoiets in zijn werk, helemaal geen deken meer en alleen de slaapzak, en nog een speciale slaapzak??

Groetjes Ingrid
 
Een slaapzakje is dan heel makkelijk. Je kan kiezen voor een dunne slaapzak met een dekentje. Of zolang het niet heel warm is een dikke slaapzak zonder deken.
Ik heb mijn dochters altijd zonder deken in bed gelegd, omdat ze heel het bed doorkropen. Zonder deken kunnen ze ook niet onder een dekentje of lakentje terecht komen.
Nadeel is wel, dat ik in de maten 70, 90 en 110 cm twee dunne en twee dikke slaapzakken heb. En dat is veel beddengoed en kost meer.
 
ook mijn dochter (nu 1,5 jaar) kruipt nog steeds boven de dekens.
inderdaad een slaapzakje erom heen waardoor ze toch iets warmer liggen.
dit hebben wij eigenlijk vanaf begin af aan al gedaan
 
WIj gebruiken een lange slaapzak.... het stuk wat over is slaan we dan om het voeteneind van het matras.... klaar is kees... mevrouw ligt nooit meer in de kou...
Je kan ook de safety sleep proberen... dan liggen ze min of meer vast...
 
Wij hebben ook vanaf het begin al slaapzakjes gebruikt. Nu zijn we ermee gestopt, omdat ze perse een dekentje wil om onder te liggen en dat lijkt me wat warm in combinatie met een slaapzak. Maar ze is inmiddels als 22 maanden.
 
Hoi ingrid,

Ik reageer hier even op je want ik weet niet of je nog bij die oude onderwerpen kijkt. Ja mijn werkplaats je wilt niet weten hoe ze daar met leerlingen omgaan en ik hoor het over veel meer plaatsen. Schandalig eigenlijk want ze hebben toch zoveel mensen nodig in de zorg. En ik zie alleen maar mensen stoppen! En ik weet zelf niet of ik het nog wel volhoud op deze manier. Want de manier waarop ik daar behandeld word gaat echt nergens over. En het is een gevecht wat je niet wint want je bent als leerling zo afhankelijk van bepaalde personen. (Dat merk ik echt heel erg) Blij dat jij me ook begrijpt want als je niet met pg mensen werkt of ze niet kent heb je denk ik ook niet echt een idee wat het werk inhoud. Mijn man begrijpt er iig helemaal niets van. Ik zou nu nog 8 weken moeten.
Maar als het op deze manier moet wil ik niet meer in de zorg werken.

Liefs ils
 
Je kan evt ook het bedje opmaken als een zogenaamd "matrozenbedje"
http://www.pacco.nl/pdf/Matrozenbedje2009.pdf
Hier staat een gebruiksaanwijzing met een speciaal gemaakt laken. Mijn vriendin deed dat gewoon met een eenpersoonslaken geloof ik. De ledikantlakentjes zijn vrij snel te kort.
Zo ligt je kindje bovenin bed en kan hij niet meer zo ver omhoog.
Misschien is dat nog een idee?

@ Ils als je twijfelt of iemand nog reageert op een oud topic, kun je beter een nieuwe openen gericht aan die persoon.
Zo werkt het niet zo verwarrend en onoverzichtelijk voor anderen! Nu krijg je dadelijk 2 onderwerpen door elkaar besproken...niet handig!
 
Terug
Bovenaan