box; tot wanneer te gebruiken ongeveer?

Hoi Allemaal,



ik ben op zoek naar een gastouder voor ons 4 maanden oude zoontje en heb nu iemand gevonden. Maar zij heeft geen box en hier ook geen plek voor. Tom vindt de box nu geweldig, brengt er toch zeker 2 uurtjes per dag in door. Nu vraag ik me af tot wanneer de box nuttig is, tot ze gaan lopen of eerder? Ik begrijp, het hangt ook af van wat het kind ervan vindt, maar ik ga er even vanuit dat hij het voorlopig wel leuk blijft vinden.

En mag dit dan een reden zijn om de gastouder af te wijzen? Ze wil evt wel een speelkleed neerleggen.

ben erg benieuwd!
 
Hoi.Amke (14mnd) zit sindskort niet meer in de box. En de laatste tijd zat ze er alleen maar in als ik even de handen vrij wou hebben. Bij de oppas (moeder en schoonmoeder) heeft ze wel altijd in de box gelegen.   Maar als jou gastouder geen box heeft is   dat toch niet zo erg?   Zij 'zit'er dan mee. En je zoontje kan toch lekker thuis in de box? Groetjes
 
heb je helemaal gelijk in maar ik ben bang dat hij dan sneller 'los' op de bank wordt gelegd. Vooral omdat ze nog 3 kindjes heeft die wat ouder zijn, wel schoolgaand. Ze zei; ik zet haar dan in de maxi cosi.....maar dat is niet goed voor zijn ruggetje en hij zit er al elke dag zeker 40 minuten in. Vandaar mijn twijfel....
 
Los op de bank zie ik ook niet zo zitten hoor. Misschien is een wipstoeltje een idee? Amke mocht daar ook graag in liggen.En later zitten. Ook makkelijk met het eten geven.
 
Hoi,

Voor mijn zoon hebben we tot hij ongeveer 9 mnd was de box gebruikt.
Mijn dochter heeft er bijna niet in gelegen. Toen ze heel klein was, gebruikten we de box om d'r wegteleggen. Later toen ze meer geen bewegen hebben we d'r vooral op de grond gelegt en met ongeveer 5 maanden was de box de deur uit. Volgens mij is het geen reden om de gastouder af te zeggen. Een wipstoel lijkt me een goed alternatief voor de gastouder als ze haar handen even vrij wil hebben.
 
Wij gebruiken de box nog volop.. Onze vent is nu een jaar.. Wat misschien een oplossing is.. ik heb eens bij de babaydump een soort campingbedje gezien die vierkant was net als een box.. Die zou ze kunnen opklappen als je kindje er niet is.. Ze heeft toch zeker wel tijdelijk een plekje? Of gewoon het campingbedje? Dat deden wij vaak in de tuin.. kunnen ze ook heerlijk in spelen..  

groetjes marianne
 
hoi,
als ik zo je verhaal lees, lees ik tussen de regels door de twijfel of je je kindje wel naar die gastouder moet brengen! ik weet niet hoelang je kindje daar moet doorbrengen, maar een hele dag in een wipstoeltje is ook niets, toch?en ze wilt eventueel wel en speelkleed neerleggen....volgens mij moet je er genoeg voor betalen, dus je kunt heus wel eisen stellen. zo'n campingbedje is wel een goede optie trouwens!
heb je er al aan gedacht hoe je jezelf voelt als je kindje daar is....ik zou me in ieder geval onrustig voelen!
het is misschien wel een beetje makkelijk gezegd, maar  misschien moet je een andere oplossing bedenken waarbij je je wat meer gerust voelt!!in ieder geval succes met je beslissing!!groetjes
 
Wij gebruiken de box nog steeds. Ze is nu 17 maanden.
En ze vind het zelf ook fijn om in de box te zitten.

nu ga ik even kijken uit de hoek van mijn werk/studie.
een box is niet alleen handig om je handen vrij te hebben of veilig als je het kindje even snel neer moet leggen.
maar ook voor het kind belangrijk. het is een rustpunt in een dag spelen,zien en horen.
In de box ligt het kind even rustig zonder te veel prikkels van bv andere kinderen. Hij kan even alleen bezig zijn zonder dat er op hem gelet word.

Persoonlijk vind ik dat erg belangrijk.
En geen ruimte oke dan een inklapbox of bedje.
En eventueel een kleed en anders in de maxicosi voor mij zijn dit opmerkingen waarbij ik serieus zou twijfelen.


Maar kan verder maar 1 ding zeggen ga op je gevoel af als je twijfelt dan kan je altijd afwijzen ook als het niet klikt dan kijk je gewoon verder. Want anders zit je zelf ook niet op je gemak denk ik.

succes
 
Terug
Bovenaan