box; tot wanneer te gebruiken ongeveer?

Hoi Allemaal,



ik ben op zoek naar een gastouder voor ons 4 maanden oude zoontje en heb nu iemand gevonden. Maar zij heeft geen box en hier ook geen plek voor. Tom vindt de box nu geweldig, brengt er toch zeker 2 uurtjes per dag in door. Nu vraag ik me af tot wanneer de box nuttig is, tot ze gaan lopen of eerder? Ik begrijp, het hangt ook af van wat het kind ervan vindt, maar ik ga er even vanuit dat hij het voorlopig wel leuk blijft vinden.

En mag dit dan een reden zijn om de gastouder af te wijzen? Ze wil evt wel een speelkleed neerleggen.

ben erg benieuwd!
 
Hallo Lente,

Wij werken ook met een gastouder en als jouw gevoel zegt: niet doen, moet je het niet doen. Ik merk wel dat naarmate dochterlief ouder wordt (bijna 8 maanden), ik haar meer op de grond neerleg op een speelkleed. Haar wereld gaat steeds verder open en daarmee ook haar interesse. Voor mij zou wel voorwaarde zijn dat bij de gastouder haar speelplek ook een rustig plekje is waar geen dieren of andere kinderen constant over haar heen zouden kunnen hangen. In principe kan je de box in ieder geval tot een jaar gebruiken. Sommige kinderen raken er eerder op uitgekeken en andere kids kunnen zich juist er even terugtrekken tot latere leeftijd. Erg afhankelijk van karakter.
Succes met je keuze.

Groetjes
 
Persoonlijk zou dat voor mij zeker betekenen dat ik mijn kindje er niet naar toe zou brengen.

Zo wie zo al eventueel een kleed?

Een box is hier voor de rust als ze zich niet lekker in haar vel voelt of ik even me handen vrij wil dan kan ze lekker tot rust komen in de box. Ook als ze moe is gebruik ik de box om haar lekker te laten spelen.
Ze is trouwens 17 maanden.

Verder vind ik een box bij een ander (gastouder) wel heel belangrijk.
Ten eerst voor je kind. Het is een rustplek. Zeker als er nog meer kinderen zijn kan je kind zich daar even terug trekken.
Ook als de gastouder even weg moet bv naar de wc, keuken. Is jou kind dan alleen in de woonkamer?

Nog wat als je twijfelt zegt dat dan niet genoeg?
Groetjes

ps was dit topic er van de week ook al niet?
 
Hoi!
Naar mijn mening is een box handig als je even je handen vrij wilt hebben, dus ik zou dit niet accepteren. Indien het echt een gastoudergezin is dat ingeschreven is, dan als het escaleert melden bij het gastouderbureau waar je het adres hebt gekregen!

Enne...... mijn tip: kijk ff op marktplaats.nl naar een tweedehands box voor erbij. Probleem opgelost toch???

Groetjes,
Yvonne
 
Hoi

Ik vind de box ook nog erg handig. En onze zoon is toch al bijna 14 maanden en loopt en rent al lekker rond.

Maar vind het erg fijn om even als ik aan het koken ben bv of even aan het bellen of net van die dingetjes dat je even neit kunt opletten. Dan zet ik hem in de box.

Kris is soms erg druk ventje en in de box komt ie tot rust en speelt ie lekker rustig. Als ik hem uit de box haal is ie als een gekke aan het rond rennen en speelt niet echt met zijn speelgoed dan. Voor mij is het nog echt een uitkomst.

Ik zou zeker met een kindje van 4 maanden ook niet accepteren dat er geen box is.


Groetjes Jenny
 
Ik zou eerlijk gezegd een gastoudergezin zonder box niet accepteren. Nu maakt het misschien nog niet zoveel uit, maar zodra ze gaan tijgeren, kruipen of lopen is een box bijna noodzakelijk! Je kunt een kind dan niet alleen in de kamer laten ronddartelen, ik zou niet weten hoe je dat veilig zonder box zou moeten oplossen!

Succes ermee, Michele
 
Terug
Bovenaan