box weg?

Hoe oud waren jullie kindjes toen je de box weg deed?

Mijn kleine is 16 maanden en ik twijfel of ik hem op moet ruimen ( de box dan he! )
Hij zit bijna nooit in de box. Maarja je zal zien dat als ik hem opruim ik spijt krijg...

Wie heeft er inmiddels al ervaring?

groetjes,

Sanapie
 
Hallo,

Ik heb ook heel lang zitten twijfelen over het wel/niet wegdoen van de box. Maar Pollewoppie was anderhalf jaar en toen hebben we hem toch maar naar de zolder gedaan. Bovendien moest de kerstboom er komen te staan.... Ze zat er alleen nog in, als ik even boven was of als ze "stout" was geweest. Als wij erbij waren en ze moest in de box; één groot drama!!! Hij is nu alweer 2 maanden weg en ik (én Pollewoppie) mis hem niet.
Pollewoppie gedraagt zich dan ook voorbeeldig en is nooit meer "stout"  (hahaha)!!!
 
Als je de box als 'stout-stoeltje' gebruikt dan willen ze er natuurlijk ookniet meer in he....

Ik vond de box echt superhandig, inderdaad voor als je even wegloopt, of voor als ik stond te strijken, de oven aan had, al die dingen meer. En mijn dochter vond het lekker. Even de speelruimte verkleinen geeft ze rust.
Maar het verschilt natuurlijk wel per kind.
Na haar 2e verjaardag heb ik hem op zolder gezet en toen ging ze er alleen nog in als ik de was op aan het hangen was, ze wilde namelijk altijd mee, maar ik heb daar geen traphekje. Zelfs dan had ze er nog zin in!

Groetjes
Wasabi!
 
ik ben nog al snel met het wegdoen van de box.
mijn zoontje is nu 9 maanden en de box moest met kerst aan de kant om plaats   te maken voor de kerstboom en ik vind het eigenlijk wel best zo.
hij tijgert lekker door de kamer heen en gaat zijn gangetje.
ik vind het altijd zo'n sta in de weg en geef mijn kind liever de ruimte om de wereld te ontdekken, maar soms zou ik weleens even willen dat ie er nog stond.....
 
Hoi,

Het ligt een beetje aan de omstandigheden in huis. Bij ons thuis is de box al opgeruimd, toen dochter 13 maanden was. Ze zat er nooit meer in, ze loopt al rond en houdt van sjouwen. Maar er is geen trap en het huis is kind-proof.
Op het oppas adres is een open trap in de huiskamer en daar staat de box nog wel. Als de oppas naar de wc moet kan ze niet alleen in de kamer blijven en gaat ze in de box.

Groetjes
 
Hoi,

Ik heb de box al weggedaan toen mijn meisje 9 maanden was. Het leverde alleen maar krijspartijen op omdat ze goed kon kruipen en er dus niets aan vond in de box. Nu is mijn woonkamer vrij minimalistisch dus ze kan er weinig kwaad. Daarbij komt dat ie plaats moest maken voor de kerstboom.

groetjes,

Desiree
 
Toen mijn oudste (nu vier) echt nooit meer in de box speelde en wij net dachten dat het tijd werd om hem weg te doen, begonnen de driftbuien en toe was ie ineens weer erg handig! Wij hebben trouwens een box met ronde vorm, en zacht net materiaal ipv harde spijlen. Ook was hij gevuld met haar zachte knuffelbeertjes waar ze nooit naar omkeek, dus bezeren kon ze zich niet. Als er een driftbui kwam, gewoon erin zetten en uit laten razen, dat was echt ideaal. Ze was toch te oud om er ooit weer in te spelen, dus het maakte niet uit dat ze de box als iets negatiefs zag vanaf toen. Eigenlijk juist goed, want dat hielp haar driftbuien snel verminderen. Toen ze twee was hebben we hem opgeborgen en nu staat hij er weer voor onze tweede (alweer bijna een jaar)
 
Hoi hoi

Tom speelt al een hele tijd niet meer in de box. Toen hij 10 maanden was zijn we verhuisd en heb ik de box ook niet meer op gezet in de kamer.
Als ik even naar de wc moet, dan laat ik Tom met de deur open gewoon in de kamer. Ik laat dan de deur van de kamer en van de wc open. Kan ik altijd in de gaten houden wat hij doet.
En 9 van de 10 keer kruipt hij toch naar me toe.
de oven heb ik gelukkig op hoogte staan, dus daar kan   hij niet bij.

Tja, ieder kind is anders en voor iedereen is de situatie weer anders.

Danielle, ik kan me voorstellen dat jij de box nog even liet staan. Een ideale plek dan!!!

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan