box

vandaag heeft vriend lief de box een leuk kleurtje gegeven. het is alleen wel een beetje rood. de spijlen zijn zeg maar brandweer rood en de boven en ondekant worden wit.
nu heb ik gehoord dat het gif vrij moet zijn, maar vriend lief vind dit onzin.
ook heb ik ooit ergens gelezen dat je de kleuren niet te moet doen, omdat de baby dan te veel prikkels binnen krijgt. nu zei mn vriend dat je boxen ook in die kleuren kan kopen (tja wat een zeur ben ik. doet ie zo zn best)
wie kan me vertellen of het gifvrij en niet te heftig (brandweer rood) moet zijn of dat ik me weer om niets loop druk te maken?

Hoi,
Ik verbaaste me een beetje over de reactie van je vriend... De verft moet ten allertijden gif vrij zijn... Als de baby groter is kan het gaan knagen aan de spijlen!!! Mischien bladert de verf er onverwachts ook af en wat als de baby dat in zijn / haar mond stopt??? Misschien zegt je vriend dat hij dat in de gaten gaat houden maar je weet kinderen zijn onvoorspelbaar... Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en toch de box weer afschuren en een verf op waterbasis en gif vrij nemen... Maar uiteraard aan jullie de keus...
En over de kleur ik weet niet of dat wat uitmaakt aan de ene kant denk ik wel teveel prikkels maar aan de andere kant speelgoed is ook fel gekleurd... Dit zou ik dus eigelijk niet weten... Nou succes,

Liefs Marcha (17 weken, beroep: kinderleidster)

heej,

Ik vrees dat jullie aan het schuren kunnen want de verf voor de box, kinderkamer e.d. moet op waterbasis zijn, de verf kan er namelijk makkelijk vanaf bladeren etc. Wat betreft de kleuren, mij is gezegd dat teveel prikkels niet goed zijn...ik weet niet hoe de rest van je huis eruit ziet maar sommige prikkels, voornamelijk van de primaire kleuren weer goed zijn voor de waarneming van je kindje als het 1of 2 maanden is.

Groetjes Brechtje

hoi,
ik las je verhaal en moest wél lachen met die 'gekke' vriend van je
lief hoor een kleurtje
mannenhoe verzinnen ze het??
maar ik wou je alleen vertellen dat myn ervaringen me leerden dat idd de boxranden hier vol 'beetjes' staan van doorkomende tandjes
duss..ze eten de verf eraf!!
kan je dat niet nakijken op het blikje dan,of het giftig is..
en anders vrees ik.....schuren ...en flink,want ze bijten best diep (hier toch haha)
groetjes,anne

ik kan het niet vinden op de bus. het is een spuitbus en dit bericht heb ik achter gelaten op een klusforum, maar nog niets van gehoord. misschien zegt het jullie wat.

Vandaag hebben we de box een leuk kleurtje gegeven. Over een tijdje verwachten we onze kleine en we willen alles in orde hebben.
Nu heb ik gehoord dat de kinderbox geschilderd moet zijn van gif vrije verf. Wie weet of dit gifvrij is?

Een spuitbus dupli-color (platinum) traffic red glossy dcp3000/ral3020.
Ord nr 720994

Hij mag niet in de container, dampen niet inademen is vlambaar en er staat een kruis op.

Zo dat was zon beetje wat ik er allemaal aan kon vinden. Ik hoop dat iemand het weet.

de spijlen heeft hij rood gedaan en de bovenkant en onderkant doet hij wit.
ik heb het een paar keer tegen hem gezegd dat hij hier op moest letten, maar hij heeft niet eens op de bus gekeken of t op waterbasis is. hij zegt dat ie m niet weer gaat schilderen en dan een nieuwe box wil kopen, tewijl ik zo veel moeite heb gedaan een goedkope box te vinden.

oh ik heb helemaal geen puf om me hier druk om te maken, maar dat doe ik dan helaas wel, terwijl het allemaal wel goed komt.

mn lover is verder een lieverd hoor. doet echt zn best an al zijn vrij tijd gaat in de kinderkamer. ook is ie super lief voor mij. maar soms denk ik. luister nou even..

sorry hoor ff zeuren. hihi.
bedankt voor de tips.

Heej,

Als er een kruis op de fles staat dan bevat het giftige stoffen en dan mag het dus niet! Dus of opnieuw verven  of een nieuwe box kopen, zit niks anders op! Wat betreft er niet opletten en veel dingen verkeerd doen....mijn vriend doet het niet anders...zal de aankomende vaderschaphormonen wel zijn, hahaha.

Maar niet meer druk over maken, je kan er nu toch niks meer aan doen!

In ieder geval veel succes met de box (verven/kopen)

Brechtje

Hoi,

Ik denk dat je wat betreft de verf niet al te druk hoeft te maken. Ik heb bij de eerste ook de box zelf geverfd en advies gevraagd in de verwinkel. Deze meneer vertelde mij het volgende:
Bij verf op niet-waterbasis zijn de oplosmiddelen giftig, maar die verdampen tijden het drogen van de verf -> dus als zwangere of baby is het verstandig om niet in de ruimte waar geverfd wordt en de box staat te drogen aanwezig te zijn. Maar zodra de verf droog is is het gif ook weg/verdampt. Daarnaast zei deze meneer ook dat dit soort verf minder snel bladdert dan verf op waterbasis (de zgn. niet-giftige). En dat als je kind aan de box gaat knagen die geverfd is met verf op waterbasis dus uiteindelijk eerder bladders verf opeet/binnenkrijgt dan bij de op niet-waterbasis geverfde box. En het is ook niet goed/gezond voor je kind als hij/zij bladders op waterbasis-verf binnenkrijgt. (hij zij ook: "mevrouwtje vroeger hadden ze alleen maar verf op nietwaterbasis, dus u hebt ook in een box gelegen die zgn niet veilig zou zijn en er niks aan over gehouden!").

Ik heb uiteindelijk de box met de verf op nietwaterbasis geverfd en deze is tot op heden niet gebladderd! Dus laat je niet de stuipen op het lijf jagen en je kunt  je vriend het werk van afschuren en weer opnieuw verven besparen. Als je twijfelt vraag het dan voor de zekerheid even na in de verfwinkel.

gr cc

Hoi Jarnos,

De box lekker zo laten hoor. Het wordt echt allemaal zwaar overdreven van die verf... Je moet de schilders eens horen als je ze vraagt wat erger is: verf op waterbasis of de ouderwetse verf met oplosmiddelen! Sommige schilders werken zelfs tegenwoordig met handschoenen aan omdat die verf op waterbasis zo agressief is voor de huid! De vellen en kloven zitten op de handen. Het is alleen wel zo dat je niet zelf moet gaan staan verven met de ouderwetse verf met oplosmiddelen als je zwanger bent en als je dit toch doet, doe het dan met een kapje voor en de ramen/deuren open. Mijn vriend is aannemer, dus ik heb dit verhaal niet uit de lucht.
Maak je niet druk om de verf die er nu opzit, lekker laten zitten...

Groetjes, Michele

Terug
Bovenaan