boxspring op klossen??

Hoi meiden,

Ik ben nu 35 weken + 1 dag en eigenlijk zou mijn bed dus zo'n beetje op klossen moeten. Maar... we hebben een boxspring en nu hoor ik om me heen ook mensen zeggen dat die niet op klossen hoeft omdat die al zo hoog is.

Iemand ervaring of het enige juiste antwoord?

Liefs,
Suzanne

heyhey, ons bed is ook vrij hoog, ik weet dat de afmeting vanaf de grond tot aan de boven kant van je bed 70 a 80 cm moet zijn of er tussen in, die van ons valt er net onder dus bij ons moeten er toch klossen onder, dus even meten met een rollint even de naam kwijt leuk he zwanger zijn :p

groetjes

hoihoi, wij hebben ook een boxspring, bij m'n vorige zwangerschap hebben we hem verhoogd met lege bierkratten. moet zeggen dat het wel fijn is voor jezelf als je bed lekker hoog is!

Bed moet 80 cm hoog zijn, ivm arbowetgeving. Als het lager is dan hoeft de kraamhulp in principe geen bedverzorging te verlenen. En als ze bijvoorbeeld hechtingen controleren (of in mijn geval de vorige keer de wond van de ks verzorgen), is het voor hen wel fijn als het bed de juiste hoogte heeft.
Ik heb zelf ook een boxspring. Bed is al bijna 60 cm hoog, maar ik ga wel de klossen eronder zetten van 25 cm. Dan maar even met een keukentrapje ernaast. (als de kraamhulp weer weg is, is het eerste wat er gedaan wordt het bed weer omlaag :)

We hebben ons tweepersoonsbed boven nooit op klossen gehad, maar het bed voor het bevallen wat in de woonkamer komt gaat natuurlijk wel op klossen.

De constructie van ons bed is zo dat er eigenlijk niets onder kan. Verder vanwege onze trap zal ik toch beneden moeten bevallen. De kraamverzorgster heeft er weinig problemen mee gehad.

Wat ik nog weet van mijn vorige zwangerschap is dat de hoekpoten van het bed op klossen ging ( de middenpootjes op bierkratjes, dit omdat we 2 1 persoonsboxspringshebben) en Ik had ook een kratje nodig om in bed te komen....

Wij hebben ook boixspring en bij de eerste hadden we er lege bierkratten onder gezet maar was toen echt extreem hoog...kon toen echt amper mijn bed in en uit komen...iets wat dus echt niet fijn was met totaalruptuur!!!Dus heb nu voor weinig geld bij leenbakker een goedkoop matras gekocht en deze onder mijn eigen matras gelegd....komt nu op 73 cm mijn bed , kraamzorg wil 80 cm....hoger ga ik echt niet! Dus hoop dat ze er niks over zeggen maar denk het niet!
Ook wil ik dat mijn peuterdochter er nog zelf in en uit kan en dat gaat nu nog net....

Terug
Bovenaan