Boze geluiden

Hi

Onze dochter maakt sinds twee weken verschrikkelijk boze geluiden als het niet gaat zoals ze wil. Ze is nu twintig weken. Het is verder geen sprongetje denk ik, want ze gedraagt zich normaal wat betreft eten en slapen. Maar dat gillen: niks geen zielige huiltjes, maar echt boos gillen als een krolse kat. Daarbij trekt ze soms heel hard aan mijn haar of hapt in mijn wang. Ik moet er wel om lachen, madam heeft duidelijk pit in haar mini-lijfje, maar vraag me wel af of er meer van die boze dwingelandjes zijn?

Gr Irene

PS Ik vind assertiviteit een goede eigenschap (mis ik nl zelf) maar dat hoef ik mevrouw dus niet meer bij te brengen!

hallo,

grappig om te lezen mijn zoontje kan zich sinds vanmorgen heel moeizaam met voetje tegen de spijl van de box en veel gemurmm op zijn buik rollen maar het lukt dus niet elke keer ik had ook boze geluiden verwacht want hij weet sinds een dag of 3 dat hij ook kan gillen ....wel leuk om te horen en niets met boosheid te maken gewoon wat hij eerder deed brabbelen is nu heel hard ;-)ik lach me rot dus sorry maar vind het erg leuk te lezen dat jou dochter het ook doet...en zoals je zegt assetievieteit ken geen kwaad hoe klein ze ook zijn

groetjes mamavanTimo(8jaar) en Renzo (4 ½ maand)

Hoi Irene,

Esther is idd ook zo'n dwingelandje. Ik vind het wel goed, zo'n meidje dat weet wat ze wil. Mijn kraamhulp zei dat meisjes meestal driftiger zijn dan jongens (Esther had het al vanaf dag 1, haha. Je had vanaf dat ze wakker werd 1 minuut om haar aan te leggen anders begon ze te gillen...deed pijn aan mijn oren).
Wel probeer ik haar nu af en toe even te laten wachten. Mama weet namelijk ook wat ze wil...hihi. Ze moet er maar aan wennen dat ze niet altijd meteen aan de beurt is. Vindt ze niet leuk. Als ik haar bijv. op haar buik leg en ze begint te huilen en ik draai haar niet meteen om maar wacht een (echt maar 1!) minuut, dan wil ze me niet aankijken als ik haar weer oppak en gilt ze rustig nog een kwartier beledigd door....

Groetjes,

Eveline

nou senna kan er ook wat van! hij weet echt precies wat ie wil!!
als iets hem ff te lang duurt (mama schiet op met die tiet uit dat bloesje)!!!! dan gaat hij echt heel boos doen!!
ik mag dat wel! zit tenminste een beetje pit in!
leuk om te lezen dat jullie kindjes dat ook doen!!
ik kan er wel om lachen en het is alleen maar goed als je kindje weet wat ie wil toch?

liefs marijke

Geweldig hé die kindjes met pit!! Wacht maar tot ze gaan kruipen of lopen hihihi. Evi kan ook erg driftig worden (bijna 20 weken) vooral al ze ergens in de box niet bij kan en ze wil het hebben!!
Als ze de fles ziet wil ze hem ook gelijk, geen geduld. Gaat dan driftig proberen te gaan zitten op schoot, spuugdoekje stopt ze in haar mond en als het haar erg lang duurt gaat de duim erin hihihi.
De laatste tijd  probeert ze in bad water te drinken, getver, draait haar hoofd alle kanten op totdat ze een slok kan nemen hihi.
Het wordt met de dag leuker!!!

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan