bpd longziekte

<p>kan iemand mij meer vertellen over het leven met een kind die bpd heeft? </p><p>Mijn zoontje is 28 mei geboren 10 weken te vroeg en maar 690 gram.  Hij ligt nog steeds in het ziekenhuis aan de zuurstof.  </p><p>Hoelang gaat dit nog duren? </p><p>Word het beter? </p><p>Kan hij uiteindelijk zonder zuurstof? </p><p>Hoe gaat ons leven er uit zien? </p><p> </p><p>Van de artsen wordt ik ook niet wijzer. </p><p>Help!</p>

Ik heb er geen verstand van, maar kwam toevallig pas op een instagram pagina van een amerikaanse moeder met een prematuur kindje dat longschade heeft en op instagram veel uitleg geeft. Ze beantwoordt heel veel vragen, je zou haar kunnen opzoeken? Lilly’s little lungs heet het, geloof ik. 
Heel veel sterkte en geluk toegewenst! 

Ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik kan je wel iets vertellen vanuit mijn werk. Als preverbaal logopedist begeleid ik kindjes na ontslag uit het ziekenhuis als ze met sondevoeding naar huis gaan. Mijn ervaring met kindjes met bpd is dat het veilig en adequaat leren leegdrinken van de flesjes (en dus kunnen afbouwen van de sondevoeding) soms wat langer duurt dan bij ex-prematuren van dezelfde leeftijd. Ik hoop dat de artsen van jouw kindje je kunnen informeren over zijn specifieke situatie. Stel ze vooral al je vragen! 

Terug
Bovenaan