brabbel...blablabla....

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Misschien is dit wel eens eerder voorbij gekomen...en heb ik het gemist.

Praten jullie kindjes al veel, ik bedoel met duidelijk verstaanbare woorden?

Maud is van 27-09-2006 en zegt Papa en Mama en Aap (heel zachtjes) nu
begint ze ook Poes te zeggen en Drie (beetje onverstaanbaar maar ja
moeder maakt dat er wel uit op).

Zeggen jullie kindjes al veel....en wat??

Gewoon ff nieuwsgierig!!

Groetjes Claudia en Maud-je

Tijs is nu 16.5 maanden en zegt nog niet veel. Hij brabbelt volop, hij kan papa en mama zeggen, maar doet dat alleen als hij er zin in heeft, of als hij zijn bed uit wil al huilend. Hij begint nu vanalles aan elkaar te rijmen en wel steeds meer letters te gebruiken. Hij loopt al dagen rond te roepen: tatutatutatutatuut. Erg grappig. Maar hij weet het allemaal heel goed, dus het praten komt ook wel.

Groetjes,
mv Tijs

Hallo,

Onze zoon is nu 15 maanden en zegt: mama, papa, bah, poes, bus,die, dat, hai en sinds een paar dagen baby.
Gr van Marieke

Hele verhalen! Maar wat?
Boe (doet de koe)
GGGGGGGGG (doet het varken....????)
Poe = poes
Ap = lamp
Jajaja wordt geroepen vlak voor mamma nee kan zeggen ...
oef = woef = hond
eetje = eendje (in bad)
Oggoh = vogel
isss = 'vis' of 'wat is dat?'
oeba = boemba
Die = die
dezzz= deze
bom = boom

Nou zo zijn we er wel ongeveer denk ik ...Moet nog heel veel ontcijferen hoor...
Liesf Nelleke

Julian zijn nichtje van 13 maanden is al een echte papegaai; ze zegt al veel woorden na. Julian niet, die brabbelt er vrolijk op los, maar wat hij allemaal zegt?? Sommige woorden herken ik wel:

mama, papa, boe!, die!, doeh! bah!, ja, NEEJ-NEEJ-NEEJ (heel irritant!), Daai (=aai).

Veel snapt hij al wel bijvoorbeeld als ik vraag of hij zijn jas uit wil trekken doet hij dat, zijn beker op tafel zetten, spullen opruimen (en op de juiste plek!).
Dat praten dat komt vanzelf en er komt een tijd van discussies dat je wenst dat ze nooit hadden leren praten ! hahaha!

Groetjes,
Ellen

Ik heb toevallig van de week ene lijstje gemaakt van de woordenschat van Lydia (21-07) en ik kwam op 51 woordjes uit en 10 geluiden van dieren! Maar dat is erg veel hoor. Hier moeten ze met 18 maanden op het cb naast papa en mama 3 andere woordjes zeggen en ik geloof dat ze met 2 jaar 50 woordjes moeten kunnen om geen achterstand te hebben. Dus ik zou me nergens druk om maken, elk kind is anders en volgt zijn eigen tempo. Gewoon alles wat je doet benoemen, veel boekjes lezen en liedjes zingen en dan komt het bij kinderen zonder probleem allemaal vanzelf goed.
Leuk om te horen dat Bumba zo'n populair woord is: Lydia gaat altijd op haar eigen stoeltje vboor de tv zitten, wijst resoluut naar het scherm of afstandsbediening en éist' dan Bumba! Helaas trappen wij daar niet altijd in.
Groetjes, Rianne en Lydia

Nou, hier zijn een paar duidelijke woordjes nu te herkennen.
Pappa (= pappa)
Mamma (=mamma)
pop (= pop)
klok (= kok)
lamp (=amp)
toetje (= toetie)
appel/aardbei (klink allebei als "ààbùh, staat in een plaatjesboekje, vandaar)
banaan (= baabuh)

Het is zo schattig als ze het proberen en het klinkt dan ook nog bijna ècht !!!
Zucht... soms kun je zo verliefd zijn, en soms kun je ze wel achter het behang plakken..

Groetjes happyM.

Tess begint ook al aardig te kletsen

papa, mama, oma, opa, die, doei, jas, tess, au, nee, ja, daar, op

kinke = drinken
bui = buik
hajo = hallo
hui = huis
gibo = gizmo hond van mijn schoonmoeder
kebo = kerstboom
poe ba = als ze gepoept heeft

volgens mij heeft ze nog wel wat meer woordjes maar ik kan er zo niet opkomen
Liefs sandra