Brabbelen

Mijn dochter is nu 15 weken. Het is een heel alert en nieuwsgierig meiske, maar als ze in de box ligt hoor ik haar maar af en toe een geluidje maken. Horen babies op die leeftijd niet non-stop de hele dag door te brabbelen? Of is dat een fabeltje van boeken als Oei ik Groei? Ze ontwikkelt zich voor de rest trouwens goed en reageert ook prima als ik tegen haar praat. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe vaak een baby 'hoort' te brabbelen! Antwoorden welkom!
 
Hoi Esther,
Mijn dochter 'kletst' (soms lijkt het wel meer zingen) met vlagen, de ene dag veel, de andere dag dus weinig. Ze is ook 15 weken (van 10 juli).
Ik hoor van andere ouders dat dit erg per kind verschilt. Je kunt het ook vergelijken met volwassen, denk ik. De een praat veel, de ander weinig.

Wat werkt bij mij is recht voor mijn baby gaan zitten (mijn gezicht op ooghoogte voor haar), zodat we elkaar goed aan kunnen kijken en dan een praatje met haar maken. Meestal reageert ze hier op met een soort 'antwoorden' en lachen.
Het is echt een soort contact.
Hopelijk werkt het voor jou ook!
 
Gewoon je boeken de deur uit doen.
MOet je s kijken hoe leuk je baby is hoe ze zich ontwikkelt.
Ik heb bewust geen boeken gekocht, omdat ik weet hoe ik ben. Ik zou me continu zorgen lopen maken. Nu geniet ik optimaal van mijn dochter.
 
Hoi,
mijn zoontje (nu 6 maanden) brabbelde soms meer dan anders, maar echt niet de hele dag hoor! Nog steeds niet, trouwens. Dat doen volwassenen toch ook niet. Oei ik groei is een leuke theorie, en er zit volgens mij ook wel wat in, maar ze overdrijven vaak nogal. Althans, dat is mijn ervaring... Veel plezier met je dochter!
 
Hoi Anoniem,

Bedankt voor je tip, en wat denk je: vanmorgen een heuse 'conversatie' met haar gehad terwijl ze op het aankleedkussen lag. Goed oogcontact gezocht en haar de tijd gegeven om te 'antwoorden'. Het was een en al lachjes en geluidjes maken, en ze had het echt naar haar zin. En voor mij was het een hele opluchting!
Groetjes Esther
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik zie nu pas dat er 4 reacties waren terwijl ik Anoniem al had geantwoord. Wat is er toch mis met deze website? Berichtjes staan er pas uren of soms een dag later op.
Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan