Brabbelen

Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 10 mnd. Hij kan nog geen "woordjes" zeggen. Hij schreeuwd alleen maar. Geen dada of mama of iets in die trant. Ik probeer zo min mogelijk te reageren op zijn geschreeuw, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Mijn oudste zoontje kon op deze leeftijd al wel kleine woordjes zeggen zoals mama en papa.
Wat is jullie ervaring met het "praten" op deze leeftijd?

Alvast bedankt! Groetjes van de mama van Rayen en Milan
 
Mijn zoontje van 9 maanden brabbelt hele verhalen en zei zelfs met 7 maanden al mama. (wel moet ik zeggen dat dat nu even helemaal weg is)

Ik denk dat ieder kind wel iets heeft waar hij of zij op laat wachten.

Zoals ik in een ander topic laat weten wil mijn zoontje niet zitten terwijl andere baby's dat juist wel al doen.

Ze zullen het gerust allemaal wel gaan doen alleen niet volgens de standaard momenten.
 
Hoi! Mijn dochter is nu 11 maanden en brabbelt ook praktisch niet. Een tijdje geleden zei ze af en toe wel papapapapa (niet bewust tegn papa trouwens) maar dat is weer over gegaan.  Ze kan wel erg goed  en divers schreeuwen  (helaas) en sinds kort maakt ze grappige geluidjes tegen haar knuffels. Hopelijk is dat het begin van brabbelen en praten.

gr. Anne
 
Hallo,

Mijn zoontje Seppe is nu 9 maanden en schreeuwt ook alleen maar, Voo rmij s het ene geruststelling dat jullie hetzelfde meemaken. Mijn beste briendin is logopediste en die zeg dat het wel gfoed komt. Ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling. Gewoon blijven praten en vertellen tegen je kind en dan gaan ze al shet goed is vanzelf de woordjes overnemen. Voorlezen is ook heel goed voor je kind, maakt niet uit vanaf welke leeftijd!

Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes
Chantal
 
Terug
Bovenaan