braken

Hallo ik ben oma van een 6 jarige kleinzoon en ik heb een vraag aan de lezers.Mijn kleinzoon moet al sinds maart 2003 bijna elke dag overgeven.Maakt niet uit wat hij eet of heeft gegeten.Soms meteen naar de maaltijd soms wel drie a vier erna.
Het is bijna altijd onverteerd.
We zijn sinds kort bij een kinderarts.maar we zouden graag willen weten of er iemand is die dit herkent
Graag uw reactie sturen naar
T.Franken@tiscali.nl

Wat u vertelt klinkt mij heel bekend. Mijn zoontje had dit reeds enkele weken na de geboorte. Hij at mooi zijn papfles leeg, maar geruime tijd nadien kwam alles er weer uit, onverteerd. De periode kon ook variëren van onmiddellijk of enkele uren nadien. Op aanraden van de kinderarts heb ik dan onderzoeken van de slokdarm, maag en darmen laten doen in het ziekenhuis. Hieruit bleek heel snel dat hij piloor had. Dit is een te strakke spier tussen de maag en de darmen, waardoor het voedsel niet goed weg kan en niet goed verteerd wordt. Het eten blijft dus zoals men zegt : op de maag liggen. De enigste oplossing hiervoor was een operatie. Dit is dan ook gebeurt op kerstavond 1999. Maar sindsdien heeft hij absoluut geen problemen meer.

onze dochter begon met spugen, direct nadat ze werd geboren. na 9 maanden werd geconstateerd dat ze een reflus had, waardoor het zuur en de voeding weer rechtstreeks in de slokdarm omhoog kwam. daar is ze toen aan geopereerd, er is een zgnd maagbandje geplaatst, waardoor het spugen pertinent niet meer zou gebeuren. de operatie is voor een groot deel gelukt. ze spuugt nog steeds, zij het liters minder.

Terug
Bovenaan