Brand blaar, allergische reactie?? (Let op, foto!)

<p>Goedenavond, afgelopen woensdag merkte ik een klein plekje op bij mijn dochter op haar enkel in d'r plooitje. Vervelend. Gisteren nog groter en nog steeds geen korstje. Vandaag wéér groter en nog steeds niet dicht! Pleisters blijven natuurlijk voor geen meter zitten maar als ik het niet afdek ben ik bang dat er troep in komt. En eigenlijk mijn grootste vraag... Ís het wel een blaartje? Omdat hij alleen maar groter en groter wordt.. doktoren in de zaal toevallig (A) </p><p>
j7sfnsit9tdyp.jpg
</p><p> </p>
 
Ik ben geen dokter, maar mijn eerste gedachte was dat het wellicht een smetplek is. Dan zou je het juist zoveel mogelijk moeten luchten, zodat het droogt wordt. Smet is op zich niet ernstig maar moet wel juist behandeld worden.
Ik zou niet te lang wachten met even bij de huisarts langs gaan, vooral als de plek alleen maar groter wordt. Bij onze huisarts kan ik ook een fotootje opsturen per mail, zodat ik er niet perse langs hoef. Wellicht ook een optie?
 
Ik ben ook geen huisarts, maar dit ziet er nagenoeg hetzelfde uit als hoe de krentenbaard bij mijn zoontje begon. Dat leek ook net op een blaar, nat wondje, dikke randjes en het werd alsmaar groter. Ik associeer krentenbaard altijd met het gezicht, maar mijn zoontje had het op zijn knie. 
Via de huisarts fusedinezalf gekregen. 
 
 
Nou, ik heb zelf 20 jaar geleden ook krentenbaard gehad (onder mijn oksel, dus ook compleet ergens anders) dus t was ook t  eerste wat ik dacht. Alleen heeft hier geen blaasje op gezeten dus de smetplek vind ik ook een goeie.... Benieuwd hoe het er morgenochtend uit ziet en vooral of het ondertussen al droog is ??
 
Bij mijn zoontje heeft op de basisplek ook geen blaar gezeten, maar de randjes zagen er wel zo uit. Het was meer een open blaar. Ik weet niet zo goed hoe ik zit moet uitleggen. 
Ben benieuwd hoe het verloopt.
 
Vanochtend een bezoekje gebracht aan de huisarts en inderdaad krentenbaard. Ondertussen is de plek al bijna 8cm bij 2cm .. zonde. Nu gelukkig smeren, smeren, smeren!
 
Terug
Bovenaan