Brandend gevoel keizersnede wond

<p>Hallo dames,</p><p>Op 31.01.2019 ben ik bevallen van ons zoontje middels een keizersnede. Het is nu drie weken verder en ik heb nog steeds veel last van de wond. Het ziet er van buiten heel netjes uit en heelt goed! Maar ik heb in het gebied rondom het litteken een brandend gevoel en een hele gevoelige buik. Zijn er meer vrouwen die dat gevoel herkennen? </p><p>Ik doe naar mijn idee rustig aan, maar langer rechtop zitten of als de baby erop heeft gelegen geeft al pijn. Laat staan dat ik klussen in huis zou doen... Herkennen anderen dit ook? Ik hoor namelijk ook verhalen dat sommigen na drie weken niks meer voelden van de wond...</p>

Gewoon even contact opnemen met de gynaecoloog of je huisarts als je twijfelt. Dan heb je in elk geval duidelijkheid, toch? Voor in de tussentijd nog even paracetamolletjes of sterker als je geen bv geeft.

Zeker even contact op nemen.  Maar t hoort erbij ik herken t. 3 weken is ook nog maar kort. T wordt minder.  Bij mij is t immers 3.5 maand geleden en heb er nog geregeld last van.  Ik omschrijf t meer als een gevoel dat er iemand in zit te snijden.
Uitleg van gyn is dat er zenuwen kapot zijn die zich weer hechten. Maar bel gewoon even dan weet je t ook zeker. 
Kan een jaar duren ?

Zeker even contact op nemen.  Maar t hoort erbij ik herken t. 3 weken is ook nog maar kort. T wordt minder.  Bij mij is t immers 3.5 maand geleden en heb er nog geregeld last van.  Ik omschrijf t meer als een gevoel dat er iemand in zit te snijden.
Uitleg van gyn is dat er zenuwen kapot zijn die zich weer hechten. Maar bel gewoon even dan weet je t ook zeker. 
Kan een jaar duren ? sterkte

Herkenbaar. Bij mij is het nu 8 jaar geleden en ik heb een dof/dood gevoel bij mij litteken over gehouden. Ik vind het ook echt een naar gevoel als ik het aanraak. 

Met 3 weken is dat heel normaal. Bij twijfel altijd even laten onderzoeken. Bij mij is de wond nu na bijna 3 maanden soms nog steeds gevoelig.

Heel heekenbaar! 3 weken is ook nog maar kort geleden. Het is een fikse buikoperatie geweest he?! Dat vergeten velen nog weleens...? Blijf rustig aan doen en luister naar je lichaam. En wat betreft klussen in huis... echt voorlopig nog niet!! 

Terug
Bovenaan