brandend maagzuur / oprispingen

Hoi,

Ben nu 33 weken zwanger en mag vergeleken met mijn vorige zwangerschap niet klagen over de klachten die ik heb maar eentje is toch wel heel lastig.

Voordat ik 's avonds naar bed ga heb ik altijd last van brandend maagzuur, sinds een week wordt ik er 's nachts ook wakker van.
Dit is niet echt een fijn gevoel.
Ik heb nu al standaard een pakje Rennie's naast mijn bed leggen, maar dat vind ik voor me zelf niet echt prettig om dit in te nemen.

Weet iemand hier iets voor??? Het liefst geen medicijnen maar een huis tuin en keuken middeltje.

hoi,

hier ook enorm veel last van maagzuur... eigenlijk al vanaf week 20 ofzo,maar het werd de laatste weken steeds erger.
Ik gebruikte eerst ook rennies en wat bij mij ook wel hielp (voor een paar uurtjes) was een beker warme melk drinken...maar ik heb ook gelezen dat melk wel even helpt maar daarna weer maagzuur aanmaakt...
ik heb er nu wel een drankje voor van de dokter en dat helpt beter.... het smaakt eigenlijk net zoals die rennies maar het helpt wel gelijk en je mag het wel tot 8 keer per dag nemen. gelukkig heb ik aan 2 keer wel genoeg en dan vooral voordat ik ga slapen.
wat 's nacht ook helpt is een extra kussen onder je hoofd zodat je hoofd omhoog ligt zodat het maagzuur minder makkelijk omhoog kan komen...

hoop dat je er wat aan hebt!

gr. wilma     32,6 week

hoi, vervelend he!
ik heb het ook sinds kort, soms overdag (heel kort) en vaak als ik in bed lig of 's nachts. melk hielp eerst wel maar nu niet meer zo, maar wat mij nu wel goed helpt is een paar lepels vanille vla! heel gek om dat 's nachts te gaan zitten eten, maar daarna zakt het wel heel snel weg en kan ik lekker in slaap vallen (en het blijft tot nu toe ook weg!)
groetjes sabine

Hai!
Ook ik ken die ellende! Zowel nu als in mijn vorige zwangerschap erg veel last van gehad! Wat wel helpt na een tijd Rennies slikken is pepermunt! Omdat Rennies naar pepermunt smaken werkt gewone pepermunt waarschijnlijk als een soort placebo: je lichaam denkt dat het Rennies binnenkrijgt en gaat het zuur tegen! Pavlov-reactie! Zo neem je natuurlijk je lichaam in de maling, en het werkt ook niet altijd, maar toch... Misschien het proberen waard!
Groetjes, Stasha.

tja hier ook al weer een tijdje last van en probeer ook niks te slikken, maar neem toch afentoe echt een Rennie (of 2....)

Zuivel schijnt idd te helpen maar heeft bij mij nog nooit geholpen.... bij de volgende oprisping is het even iets minder zuur, maar het komt toch echt nog doodleuk.

succes ermee!

groetjes,
Marije

hoi, en al iets gevonden?
bij mij werd het ineens zo erg, dat m'n vriend naar de nachtapotheek is gegaan en ik heb nu een drankje gekregen. het werkte gisternacht heel goed en vandaag heb ik ook geen last gehad (weet niet of dat door het drankje komt want dat had ik dus vannacht alleen ingenomen, of doordat ik hele kleine beetjes per keer heb gegeten vandaag).

Hoi,

Ik heb ook ontzettend last van zuur. Af en toe echt heel vies en  vervelend. Ik probeer af en toe maar wat  dingen te laten staan, zoals vruchtensappen en koffie.  Rennie vind ik inderdaad ook een beetje tegenvallen, werkt kort.  
Ga de gegeven tips van jullie maar eens proberen.

Liefs Willeke  

Hoi daar was ik weer, ik heb jullie tips uitgeprobeert maar helaas zonder resultaat.

Ga maandagochtend even naar de apotheek om te vragen of zij iets anders hebben dan Rennie's.

groetjes Masja

Terug
Bovenaan