Brandend maagzuur

Hallo mede zwangere vrouwen,

Ik zit met een vervelend probleem... ik wordt de laatste tijd vaak snachts wakker (nu ik dit berichtje typ ook...3:00 uur) met ontzettend last van brandend maagzuur.

Ik heb voor mijn gevoel werkelijk alles geprobeerd wat de verloskundige me heeft gezegd en wat er online te lezen is.

Hebben jullie nog andere tips voor me wat betreft het brandend maagzuur, tips die je niet op internet kunt lezen??
Jullie zouden me er enorm mee helpen.

Lieve groet aanstaande mama (26wkn)

De huisarts kan je hier ook iets voor geven..

ik hou het bij een rennie als ik er s’nachts wakker van wordt en dit helpt mij altijd enorm. (35wkn)

Een tip die je waarschijnlijk al gehad hebt is een extra kussen onder je matras leggen.
Daarnaast helpt het bij mij om zeker een uur voordat ik naar bed ga niks meer te drinken.
Ik krijg zelfs maagzuur door m'n tandpasta ? dus zeker een half uur voordat ik naar bed ga poets ik mijn tanden.
En naast mijn bed heb ik altijd rennies liggen. Dus mocht ik 's nachts toch wakker worden dan kan ik er zo bij.

Succes!

Bedankt voor de tips.
rennies gebruik ik inderdaad al haha. Een kussen onder het matras is misschien nog een goede tip! Hoop dat mijn partner dat ook leuk vindt haha.

groetjes

goedemiddag ,

ik ben nieuw hier en weet niet zo goed of ik dit hier mag posten.

Hoop op wat meer duidelijkheid,

Zal proberen het zo kort en duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik en mijn partner zijn nog niet bewust met kinderen bezig omdat hij te horen heeft gekregen hij niet op een natuurlijke manier een vrouw kan bevruchten

Ik gebruik al meer dan een jaar geen anticonceptie.

heb altijd een normale cyclus en ben altijd rond dezelfde dag ongesteld.

Vorige maand moest ik dus 13 nov ongesteld worden maar dat gebeurde pas 17 nov.

ook was ik maar 3 dagen ongesteld.

een goede week later verloor ik wat roze bloed wat later bruinig was en daarna stopte.

toen bedacht ik me.. dit kan toch geen waar zijn?

klein weekje later vroege testen gedaan ( wel 5) die allemaal heel licht positief waren..

mijn nod  was afgelopen vrijdag (15-12) en mijn testen zijn nu negatief.

ben nu 5 dagen overtijd en heb behoorlijk wat symptomen. 

zoals : steken in de onderbuik, misselijk ( voornamelijk s’ ochtends), hoofdpijn , opgeblazen gevoel in onderbuik, harde en soms pijnlijke borsten, dikke witte afscheiding  (sorry) en stemmingswisselingen . 

heeft iemand hetzelfde meegemaakt ?

onzekere groetjes xx

Voor het brandend maagzuur kun je ook bij de apotheek Antagel halen. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt. Maar dat hielp bij mij in het begin super!  En anders gewoom de rennies blijven gebruiken! Ik heb er ook een hele voorraad van liggen. Ben inmiddels 33+5 weken zwanger en heb er al mijn gehele zwangerschap last van. 

Succes! En hopelijk neemt het wat af :)

Oh, ik snap je helemaal. Ik heb vanaf week 
14 tot nu (37 weken) ernstige last ervan.
Alles geprobeerd:
-antagel
-rennies
-bed verhogen
-vanille vla en melk
Ik sliep er uren niet van en werd vaak hoestend wakker.
Ik heb het aangegeven bij de huisarts en die heeft
mij ranitidine gegeven. Dit slik ik nu tijdens de bijna gehele
zwangerschap en dit helpt super. Sterkte! 

Hoi!
Ik heb ook heel erg last gehad van brandend maagzuur, zo erg dat ik er 's nachts van wakker werd en ook moest overgeven.
Ik heb toen de arts gevraagd en die zei dat ik daar best iets voor mocht halen bij de apotheek.
Ik heb toen een drankje van Gaviscon genomen tegen maagzuur.
Normaal mag je daar geloof ik 4 tot 6 eetlepels op een dag van hebben.
Alleen nam ik alleen 1 eetlepel voordat ik naar bed toe ging.
Meestal kwam ik daar de nacht prima mee door.
Werd ik 's nachts toch nog wakker, dan had ik de fles Gaviscon naast het bed staan en kon ik er nog een slok van nemen.
Ik moet zeggen dat deze manier bij mij prima is gegaan!
Nu is het maagzuur gelukkig iets minder, en neem ik eigenlijk alleen nog een slok als ik 's nachts wakker word ervan.
Hoop dat je er wat aan hebt en hopelijk vind je snel voor jou de best passende oplossing, want maagzuur is echt een drama!
Succes!

Terug
Bovenaan