brandend maagzuur

Hallo dames,

Hebben jullie tips tegen brandend maagzuur en overvloedig braken. Ik heb nl. al langer tijd last van een middenrifbreuk en heb hiervoor medicatie gekregen. Nu ik zwanger ben mag ik deze niet meer gebruiken. Maar de klachten zijn in alle hevigheid toe genomen. Rennies, mmalox en die andere maagtabletten kan ik momenteel niet verdragen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

 
mijn vriend heeft ook een middenrifbreuk, en die gebruikt(he verdorie, ik kan even niet op de naam komen) een soort van pilletje(op recept vd dokter) dat een zgn. 'filmlaagje' op je maag legt, het is niet zo schadelijk en iedereen kan het in principe zo innemen(die last heeft van de maag). Moet je het maar eens over hebben met je huisarts ;)

xxx Barb
 
Ik heb hier geregeld gelezen dat een klein beetje vanillevla zou helpen tegen misselijkheid/brandend maagzuur. Heb er zelf geen last van en kan dus niet zeggen of het helpt.

Ik hoop dat je goeie reacties krijgt.
 
Lauwwarme melk kan op zich wel helpen, maar is toch niet zo goed, omdat melk de slijmproductie bevordert. Bovendien helpt het bij iemand met een middenrifbreuk nauwelijks.
 
Lauwe melk (niet teveel, anders stimuleer je juist weer de vorming van zuur), een stukje droog brood eten als het opkomt, een lepeltje suiker/klontje suiker opeten, vanillevla, rechterop in bed gaan liggen (kussens in je rug), niet op je rechterzij liggen als je slaapt (dus linkerzij of rug), ik heb het allemaal geprobeerd.

Overigens helpt niet alles bij mij, maar rechterop in bed liggen helpt redelijk en dat klontje suiker hielp laatst ook! Ook melk wil wel wat effect hebben. Ik heb er ook erg veel last van en het is gewoon niet zo gezond om telkens rennies naar binnen te werken, dus ook ik ben op zoek gegaan naar andere middeltjes.

Misschien kun je gewoon wat proberen?!

Succes ermee in ieder geval, want het is ontzettend vervelend!!!!
 
Terug
Bovenaan