Brandend maagzuur.....


Goede morgen dames !!

Na een klein weekje van ziek zijn ben ik vandaag maar weer aan de slag gegaan. Ik zou liegen als ik zeg dat ik weer helemaal op en top ben...... Heb vorige week veel moeten spugen waardoor ik nu nog steeds last heb van brandend maagzuur. Nu weet ik dat het innemen van paracetemol ed wordt afgeraden.... Hoe zit dit met bijvoorbeeld Rennies ? Is er iemand die een antwoord heeft ?


Liefs Mirjam
 
hoi

Lastig he dat maagzuur, ik loop er ook al weken mee. Rennies kun je "veilig" gebruiken tijdens de zwangerschap, op de verpakking staat maximaal 16 per 24 uur. Dat heb ik toch even nagevraagd bij mijn vk, zolang je ze niet als snoepjes eet en idd niet meer dan die 16 is er niets aan de hand. Werken ze niet of niet zolang dan kun je beter even iets anders proberen. Bij mij werken ze gelukkig goed waardoor ik nog niets anders heb geprobeerd behalve steeds water drinken als ik het voel opkomen.

succes ermee

Chislaine
 
Hoi,

melk en vanillevla wil ook wel helpen als de klachten niet zo erg zijn .
Als je er echt veel last van hebt kun je inderdaad Rennies of Maalox gebruiken.

Groetjes Bertie
 
inderdaad, rennies en maalox, maar je mag ook gaviscon en antagel, wel goed kijken naar de dosering, ik heb er ook veel last van en gaviscon werkt bij mij t beste, tis alleen wel vies.
Succes ermee
groetjes Eefje
30w5d
 
Pfoe, maagzuur... praat me der niet van!
Ik heb van alles geprobeerd: zuivel, laurierdrop, speciale homeopathische tabletjes, een eetlepel havermout opkauwen en doorslikken (wat je zoal niet probeerd!), maar het enige wat bij mij helpt is Rennie. Ik heb er niet zo'n fijne gedachte bij, het is tenslotte toch weer een pilletje, maar de verloskundige zegt dat het geen kwaad kan...
Groet thielie 26 wkn & 3 dgn
 
Terug
Bovenaan