brandend maagzuur

Hoi,

Ik herken het ook. Ik heb ook veel last van brandend maagzuur. Bij mij helpt kleine slokjes  koude melk. Maar de werking ervan is maar voor korte duur. Ik gebruik nu het drankje Gaviscon, wat je gewoon bij de etos kan kopen. Ook het drankje Antagel hielp bij mij heel goed. Persoonlijk vind ik Antagel lekkerder. Ook zit er meer in de fles en is goedkoper. Deze kan je bij een aptheker kopen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Veel liefs Mofa

Ik hoor hier niet meer thuis, maar ik had er ook vreselijke last van!
Ik zweer ook bij drankje Antagel! En als het echt heel erg werd, pakte ik er nog een Rennie bij (mag). Letten op wat ik at en dronk hielp ook aanzienlijk: geen vet eten, geen gekruid, geen zure dingen (sinaasappelsap, yoghurt e.d.), geen koolzuur, geen koffie of thee (wel kruidenthee en rooibos). Kleine, frequente maaltijden. Helpt echt!
Veel succes.
(er zijn ook tips als lepeltje vanillevla, bekertje melk e.d. maar die deden bij mij niets...)

Hier nog één. En ik ben echt verbaasd over hoe goed Antagel helpt! 15 ml van dat spul en ik slaap de hele nacht door... En het kost gelukkig ook niet al te veel.
Het enige is dat het heel onhandig mee te nemen is (glazen fles). Dus bij zuurbranden na het kerstdiner bij de (schoon)ouders had ik eigenlijk behoefte aan iets anders. Daarom ga ik nu magnesium-kauwtabletten proberen.
Ik laat weten of het net zo goed bevalt als Antagel.

Hoi,

Ik begreep dat je antagel en Rennies niet te lang mag gebruiken!
Maalox (betere variant van Rennies) wel en als je de sterkere neemt Maalox super, dat werkt echt super goed. Zit ook een citroen smaakje aan.
Zelf werd ik kotsmisselijk van de drankjes als antagel maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Om de 2 uur kleine beetjes eten ipv 3 maaltijden per dag helpt ook.
Sterkte

Liefs Reneke

Hoi,

Bij mij was bij de 2 vorige zwangerschappen Antagel HET Wondermiddel!! Nu bij mijn 3e zwangerschap heb ik het ook weer in huis maar volgens de apotheker mag ik het nu niet zoveel gebruiken dan bij de andere 2 omdat ik nu een schildklieraandoening heb en bij de medicijnen die ik daarvoor heb mag ik niet teveel antagel gebruiken (zowiezo moet er  2 uur tussen zitten)  maar (gelukkig) heb ik het nu niet zoveel nodig dan bij de andere zwangerschappen dus tot nu toe helpt het goed, misschien moet ik later in de zwangerschap toch iets anders gaan bedenken omdat ik het vaker nodig zou hebben,  dus ik lees nog wel even met je mee voor de tips.

groetjes en ik hoop dat antagel bij jou ook gaat helpen!

Oelie (27 weken zwanger van 3e kindje)

Mijn schoonzusje is kort geleden bevallen en ook zij had tijdens haar zwangerschap last van brandend maagzuur. Ik zei dat ik daar ook nog wel eens last van kon hebben als ik jus d'orange (ben niet zwanger) had gedronken. Aangezien zij iedere avond aan de jus zat, is ze hier toch maar mee gestopt. Daarmee was ook haar brandend maagzuur verdwenen.

Terug
Bovenaan