brandend maagzuur

Hallo,

Ik ben even benieuwd of je nu al last kan krijgen van brandend maagzuur. Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger. Elke dag aan het eind van de middag krijg ik enorme last van brandend maagzuur. Kan je dat nu al zo snel krijgen? Het is erg vervelend.

Ook heb ik een vraagje of iemand tips heeft om te stoppen met roken. Ik rookte meer als een pakje per dag, nu nog 7 a 8. Ik voel me zo schuldig tegenover het kindje maar als ik een ochtend en middag niet gerookt heb kan ik het niet laten om toch ergens een sigaretje te bietsen. Iemand tips??

Groetjes,
Karlijn

Hoi,

ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel erg het zuur. Kwam extra op als ik een tijdje (te lang dus) niets gegeten had. Misschien helpt een tussendoortje rond 16u om t zuur aan t eind van de middag te verdrijven? Anders: melk! Ik heb er liters en liters van weggewerkt om maar te neutraliseren (je mag wel Rennie hebben, maar ik nam die toch liever niet).

Met roken kan ik je niet helpen... veel succes met stoppen!

Bij mij begon het brandend maagzuur met een week of 10. Dus het kan wel. Nu ik 30 weken ben, heb ik er nog wel af en toe last van. Maar ik weet waardoor ik de zuren krijg, dus dat eten probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Probeer dus te ontdekken waardoor je de zuren krijgt:

- thee / koffie
- zure dranken zoals sinaasappelsap
- chocolade

Dit zijn de drie grootste boosdoeners voor zuren. Bij mij is gebleken dat ik dus absoluut niet meer tegen thee kan. 1 slok en het zuur zit me al in de mond. Drink daarom al 10 weken geen thee meer (en ben geen koffiedrinker). 't Is niet altijd makkelijk, maar makkelijker dan last te hebben van brandend maagzuur. Een rennie mag je ook hebben, dat helpt bij mij ook wel eens.

En dat roken... ik kan er heel hard in zijn. In mijn ogen is roken gewoon dodelijk, en eigenlijk zou je bij iedere keer dat je een sigaret aansteekt, dat je een dag minder van je kindje kunt gaan genieten.

Succes met het vinden van de oorzaak van het maagzuurprobleem..en succes met het stoppen met roken!!

Liefs Rixt

Hi Karlijn,

Een beetje vanillevla helpt tegen brandend maagzuur. Heb het tijdens mijn eerste zwangerschap gedaan en nu met de tweede weer. Niet altijd lekker, maar het helpt.

Jolien

PS: wat stoppen met roken betreft, het is eigenlijk heel simpel: je moet het gewoon niet meer doen. dat lijkt misschien onmogelijk, maar dat is wel waar het op neer komt. Gewoon tegen jezelf zeggen: ik doe dat niet meer, en als je zin krijgt iets anders gaan doen. (en ik heb het tien jaar geleden zelf ook zo gedaan).

hoi!

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en heb elke dag last van maagzuur.
In het begin was het alleen 's avonds voor het slapen gaan en nu is het heel erg hevig, de hele dag door...
Ik heb van de apotheek "Antagel" gekregen, dit werkt echt alla seconde en je mag het gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap, je moet alleen even goed naar het gebruik kijken. Als je het veelvuldig gebruikt moet je ervoor zorgen dat je extra melk drinkt om een bepaald stofje aan te vullen (dat scheelt doen we ws toch wel ;)
Wat ik wel een voordeel vindt is dat het vloeibaar is en sneller werkt dan rennies,,,

succes

Terug
Bovenaan