Brandende tepels

Ik geef borstvoeding, maar ook bij mij ging dat niet van een leie dakje. De eerste week lukte het nog wel, maar zodra de kraamhulp het huis uit was hebben we onze Levi ook regelmatig een flesje gegeven. Zowel met flesmelk als met gekolfde melk. Ik had zo'n ontzettende pijn als ik onze kleine prins aanlegde dat ik met alle liefde mijn tong erafgebeten had. Resultaat: tepelkloven.

Daarom heb ik een dag of twee alleen gekolfd en hoewel Levi bij iedere voeding happend als een vis richting mijn borsten probeerde te schravelen, stug volgehouden en hem het flesje gegeven. Nu scheelde het dat hij tijdens de kraamweek ook al "verplicht" bijvoeding had gehad, dus die fles was hij wel gewend.

Maar goed, heb tepelhoedjes gekocht en deze een paar keer gebruikt, en toen de tepelkloven zich hersteld hadden ben ik Levi zo af en toe eens gaan voeden. Toen ik wat structureler ging kolven bleek dat ik niet zoveel melk voor Levi had als hij inmidels nodig had. Vandaar dat we hem nog steeds zowel de kolfmelk als flesmelk voeren. Het lijkt bovendien ook nog eens dat hij lang niet zo voldaan is van een x-hoeveelheid kolfmelk t.o.v. dezelfde hoeveelheid flesmelk. Alsof het hem niet voldoende vult.

Maar goed, nu kolf ik dus wat vaker (en eerlijk is eerlijk, ik probeer de kolfmomenten ook zoveel mogelijk uit te stellen, dus geen 7 keer met de kolf per dag), en mijn borsten en tepels branden enorm.

Wie heeft hier ervaring mee en/of weet hoe ik het kan verminderen. Het is net alsof door die vacuümzuiging van de kolf het zaakje verbrand...

ook al zoveel pech met de bv:(

Ik heb geen ervaring met brandgevoel.
Maar wilde je wel ff een hart onder de riem steken!
Sterkte en hopelijk heeft iemand voor je de gouden tip dat het niet meer branderig aanvoelt.

Branderige tepels:had ik bij de eerste ook,conclusie:spruw!!kreeg een zalfje bij de huisarts en dat hielp echt.als ik jou was zou ik het laten controleren
succes hoop dat het snel beter gaat
liefs jootje

hoi ik ben van het mei 2011 forum,
idd spruw, zo snel mogelijk een zalfje halen en het word al vrij snel minder door het smeren.
dakterin kreeg ik, echt een opluchting! succes!

Een zalfje bij spruw..??? waarom heb ik dat niet gekregen? Ik heb alleen druppels gekregen voor mijn dochter. Bij de apotheek heb ik nog gevraagd wat ik zelf moest doen en het antwoord wat ik kreeg.. ach smeer ook maar wat van die druppels op je tepels. Ik had hier al geen goed gevoel bij en nu 2 van jullie zeggen dat je er een zalfje voor hoort te krijgen heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in.
Weet iemand of die druppels ook goed zijn...????

ik heb trouwens geen branderige tepels.

Ik had ook brandende tepels en bij mij dachten ze ook aan spruw. Helaas is door een te kort tongriempje van mijn zoon de bv mislukt en hoefde we niet behandeld te worden, maar mijn vk gaf ook aan dat zowel ik als mijn zoon behandeld moesten worden.

Ik ben sinds een week volledig gestopt met de bv, maar heb af en toe nog een branderig gevoel. Wordt gelukkig steeds minder.

Ik kom er steeds meer achter dat bv geven fijn en leuk is als alles goed gaat. Maar ik wist niet dat er zoveel nare kwaaltjes bij kwamen kijken. Ik vind het mega jammer dat het bij ons niet lukte, maar de fles geeft mij veel meer rust.

Heel veel sterkte en ik hoop dat jouw probleem gauw verholpen wordt

Terug
Bovenaan